خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به صاحبان صنایع در اردبیل - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:30
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی، موظف به واگذاری امور شهرک های صنعتی به شرکت های خدماتی هستیم تا با کم کردن تصدی گری بخش دولتی شاهد واگذاری امور به صاحبان صنایع باشیم.
صنعتي،اردبيل،بهسازي،شماره،معابر،شهرك،توليدي،واحدهاي،باند،خدم ...

هاشم علایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: بهسازی و ترمیم معابر شهرک‌های صنعتی شماره یک و 2 اردبیل اجرایی می‌شود تا با ساماندهی باند رفت و برگشت و لکه‌گیری برخی از معابر شهرک صنعتی شماره 2 اردبیل، بهسازی و بازسازی گسترده‌ای را در این شهرک‌ها شاهد باشیم.
وی از هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 600 میلیارد ریال برای بهسازی و ترمیم زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: یکی از مشکلات حال حاضر شهرک‌های صنعتی شماره یک و 2 اردبیل فرسودگی معابر و برخی از تأسیسات و زیرساخت‌های آن است که در اثر گذشت زمان مستهلک و از بین رفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از نقش بسیار مهم شرکت‌های خدماتی در ارائه خدمات مطلوب به صاحبان صنایع خبر داد و گفت: بر اساس اصل 44 قانون اساسی موظف به واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی هستیم تا با کم کردن تصدی‌گری بخش دولتی، شاهد واگذاری امور به صاحبان صنایع باشیم.
علایی افزود: یکی از عمده مشکلات شرکت‌های خدماتی که متشکل از خود کارآفرینان و صنعتگران بوده و بدون کوچکترین چشم‌داشتی در حال ارائه خدمات به واحدهای تولیدی هستند، کمبود منابع مالی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: یکی از منابع درآمد این شرکت‎های خدماتی، دریافت هزینه شارژ و مصرف آن به منظور هزینه‌های جاری و بهسازی معابر و زیرساخت‌های موجود است که با توجه به افزایش قیمت‌ها، این منابع درآمدی کفاف بهسازی و ترمیم حتی یک خیابان شهرک‌های صنعتی را نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل اضافه کرد: بهترین راه حل ممکن اختصاص بخشی از مالیات ارزش افزوده واحدهای تولیدی برای بهسازی زیرساخت‌های موجود است که امیدواریم با مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شاهد تحقق این درخواست به حق واحدهای تولیدی باشیم.
علایی بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تلاش شده با همراهی استاندار و مسئولان کاستی‌های موجود در شهرک‌های صنعتی کاهش یابد که خوشبختانه در چند سال اخیر اعتبارات بسیار مناسبی برای تأمین زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تخصیص یافته که در این زمینه زیرسازی و آسفالت بیش از 15 خیابان شهرک صنعتی شماره 2 و باند برگشت شهرک صنعتی شماره یک اجرایی و عملیاتی شده است.
وی با تاکید بر حمایت همه‌جانبه از واحدهای تولیدی یادآور شد: پیمان‌سپاری و تعیین پیمانکار بهسازی باند رفت و برخی از معابر شهرک صنعتی شماره یک اردبیل با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال انجام شده که به زودی شاهد اجرای این پروژه زیرساختی خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: برای بهسازی باند رفت و برگشت و همچنین لکه‌گیری برخی از معابر شهرک صنعتی شماره 2 نیز اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در نظر گرفته شده که تلاش می‌کنیم این پروژه تا پایان نیمه اول سال‌جاری عملیاتی و در اختیار واحدهای تولیدی قرار داده شود.
انتهای پیام/131/.