خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 22 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رفع ۴۶۰ نقطه حادثه خیز در کشور تا پایان سال

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:30
مدیرعامل سازمان راهداری گفت: از ۸۸۷ نقطه حادثه‌خیز در کشور حدود ۴۳۰ نقطه برطرف شده و ۴۶۰ نقطه باقی مانده که تا پایان سال برطرف می‌شود.
نقاط،خيز،حادثه،راهداري،برطرف،نقطه،رفع،حمل

داریوش امانی مدیرعامل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه طبق آخرین آمارهای اعلام شده از وضعیت نقاط و براساس استاندارد های جهانی و شاخص های ارزیابی شده ۸۸۷ نقطه حادثه خیز داشته ایم گفت: طبق قولی که به وزارت راه وشهرسازی داده ایم تا پایان دولت تمامی این نقاط را برطرف خواهیم کرد.
وی افزود: در سال گذشته حدود ۴۳۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کرده ایم و امسال مابقی این نقاط که حدود ۴۶۰ نقطه است را برطرف خواهیم کرد.
امانی توضیح داد: در حال حاضر برنامه ریزی برای رفع نقاط حادثه خیز و ایجاد روشنایی در برخی از مسیرهای مهم و مه گیر در دستور کار قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محدود است و معادل تنها ۱۰ درصد از منابعی که برای نگهداشت راه نیاز داریم می شود و باید از سایر بخش ها و از منابع مالی دیگر برای این حوزه استفاده کنیم.
او افزود: روز گذشته جلسه ای در مجلس با حضور همکاران برگزار شد و ایرادات و ابهاماتی گرفته شده بود که در این زمینه مقرر شد نظارت های خود را افزایش دهند.
در ادامه یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: طبق ماده ۲۳ باید بخشی از جرائمی که از مردم دریافت شده در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای رفع نقاط حادثه خیز اختصاص پیدا کند و بخشی از آن هم برای رفع نقاط حادثه خیز شهری در اختیار شهرداری و دهیاری قرار گیرد اما طبق بررسی ها از ۱۷۰۰ میلیارد تومانی که باید پرداخت شود تنها ۱۹۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.
وی افزود: طبق قانون باید جرائم بازدارنده باشد اما شاهد آن هستیم که جرائم درآمد زایی است.