خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 22 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تهدیدات میانسالی جمعیت ناگوار است/ زیرساخت‌های فرزندآوری در جامعه اولویت نخست باید باشد

باشگاه خبرنگاران | اجتماعی و حوادث | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 11:31
بازیگر کشورمان گفت: با ثبات نسبی جامعه، ایجاد آرامش و دید روشن می توان جامعه را به سمت جوانی جمعیت سوق داد،
جامعه،جواني،جمعيت،نادري،عرصه،زيرساخت،اظهار،ايجاد

اتابک نادری:
به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، اتابک نادری بازیگر و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اظهار داشت: طبیعتا پیری جمعیت در هر جامعه‌ای خطرآفرین است، ما هم دیگر جامعه جوانی نیستیم و جامعه اگر جوان نباشد، انگیزه و امید در آن از بین می‌رود و دیگر پویا نیست.
وی در ادامه اظهار داشت: حرکت رو به جلو در این زمینه از سوی جامعه نخبگانی باید صورت بگیرد و از بالا به پایین سیاست‌ها تزریق شود، طراحی و بستر سازی زیرساخت‌ها در این عرصه بسیار اثرگذار است.
نادری با اشاره به تغییر ذهنیت نسل‌های کنونی همچون خیلی کشور‌های غربی اظهار داشت: با ثبات نسبی جامعه، ایجاد آرامش و دید روشن می توان جامعه را به سمت جوانی جمعیت سوق داد، در عرصه فرهنگ بخشی از کار انجام می‌شود، اما در عرصه‌های دیگر بخش‌های اقتصادی هم نیاز به کار داریم.
نادری یادآور شد: برای ایجاد یک تفکر صحیح و مناسب در جامعه نیاز به زیرساخت درست داریم، الان کشور قزاقستان در حال ایجاد این زیرساخت در عرصه فرهنگ است و از هنرمندان خیلی از کشور‌ها برای حضور در جشنواره هایش دعوت می‌کند تا تبلیغات داشته باشد، ما هم در این عرصه باید کار زیرساختی و تفکری انجام دهیم.
این زیرساخت از طریق یک دستگاه انجام نمی‌شود بلکه چند دستگاه متولی نیاز است تا بسترسازی داشته باشد.
دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.