خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

شنبه، 22 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اجرای 18 پروژه فنی و پل در سطح محورهای خراسان جنوبی

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 12:12
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎ ای خراسان جنوبی از اجرای 18 پروژه ابنیه فنی و پل در سطح محورهای مواصلاتی استان خبر داد.
فني،ابنيه،مرمت،استان،نگهداري،احداث،اداره،فرساد،راهداري،فرعي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، فرهاد فرساد با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر 18 پروژه ابنیه فنی و پل با مجموع یک هزار و 660 میلیارد ریال با پیشرفت فیزیکی 60 درصدی در سطح راه‌های این استان در حال اجرا هستند.
وی افزود: پروژه‌های ایمن‌سازی و حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز واقع در سطح استان از جمله مهمترین پروژه‌های فعال این حوزه است.
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر 10 هزار و 453 دستگاه انواع آبرو، پل و ابنیه فنی در راه‌های استان موجود است که در سامانه ساماندهی پل‌ها (BMS) ثبت شده است.
فرساد ادامه داد: یکی دیگر از مهمترین اقدامات در جهت نگهداری ابنیه فنی راه‌ها، لایروبی، تنقیه پل‌ها و تنظیم بستر رودخانه‌ها در مسیرهای مختلف استان به ویژه جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی است که از ابتدای سال اجرا شده است.
وی با اشاره به مهم‌ترین موضوعات و فعالیت‌های تعمیرات اساسی و بهسازی پل‌ها بیان کرد: احداث و مرمت رادیه و برید پل‌ها، احداث و مرمت دیوارهای هدایت آب، مقاوم‌سازی فونداسیون پل‌ها و تعمیر و مرمت پایه‌های پل‌ها و مرمت و تعویض دال پل‌ها، احداث و مرمت قرنیز و حفاظ پل‌ها، تنظیم بستر رودخانه و ورودی و خروجی پل‌ها و نظایر آن است.
رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‎‌ای خراسان جنوبی یادآور شد: بازدیدها و بازرسی‌های فنی مستمر برای بررسی وضعیت پل‌ها و ابنیه فنی، واقع در جاده‌های اصلی و فرعی برای حصول اطمینان از ایمنی سازه‌ای آن‌ها و بررسی پل‌ها به منظور عبور سیلاب و جلوگیری از بحران‌های احتمالی؛ از جمله مسائل مهمی است که بصورت مستمر توسط کارشناسان مربوطه انجام می‌شود.
انتهای پیام/252/