خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

چرا جنبش دانشجویی آمریکا، لابی صهیونیسم را به وحشت انداخت؟

تسنیم | بین‌الملل | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 13:13
یکی از تاثیرات زودهنگام جنگ غزه این بود که افکار عمومی جهان را از شر همه رویکردها و روایت های مسموم و جعلی که توسط حامیان صهیونیسم در دنیا نشر یافته بود آزاد و چشم هرکسی که به دنبال حقیقت است را باز کرد.
آمريكا،دانشجويان،صهيونيستي،اعتراضات،رژيم،آمريكايي،جهان،غزه،د ...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک اصطلاح و شاید ضرب‌المثل مرسوم و معروف در سراسر جهان وجود دارد با این عنوان که «هیچ صدایی بالاتر از صدای حقیقت نیست».
امروز مصداق این اصطلاح را در بیداری افکار عمومی جهان بعد از جنگ غزه به خوبی می‌توانیم مشاهده کنیم؛ جایی که ملت‌های اروپا و آمریکا بعد از مشاهده حقیقت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع فلسطین در نوار غزه که اغلب آنها زن و کودک هستند یک تغییر اساسی در رویکرد خود نسبت به صهیونیست‌ها ایجاد کردند.
نمونه عملی این رویکرد را در تظاهرات‌هایی که طی چند ماه گذشته همزمان با حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در کشورهای اروپایی علیه این رژیم به راه افتاده و همچنان هم ادامه دارد می‌توان دید.
اما خیزش عظیم دانشجویی که اخیرا در دانشگاه‌های بزرگ و برجسته آمریکا شاهد آن هستیم یک تحول بی سابقه در رویکرد افکار عمومی ایالات متحده نسبت به اسرائیل می‌باشد؛ آن هم در شرایطی که دولت آمریکا همانند گذشته اولین و بزرگترین حامی اسرائیل در جنایات آن علیه غیرنظامیان فلسطینی است.
غزه چگونه جهان را بیدار کرد؟
رسانه قطری العربی الجدید در تحلیلی به قلم «روزلین داود» با بررسی تاثیر جنگ غزه بر بیداری افکار عمومی در جهان نوشت، امروز دانشگاه‌های برجسته آمریکا تبدیل به صحنه‌های اعتراضات و تحصن‌های بی سابقه علیه رژیم صهیونیستی شده‌اند و دانشجویان و نیز اساتید دانشگاه‌ها و نخبه‌های برجسته آمریکایی با مشارکت در این اعتراضات و تجمعات و تحصن‌ها خواستار توقف فوری تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه می‌باشند.
البته درخواست دانشجویان آمریکایی تنها به اینجا منتهی نمی‌شود بلکه دانشجویان و نخبگان آمریکایی بر لزوم خروج سرمایه گذاری‌های آمریکا از اراضی اشغالی فلسطین و قطع هرگونه همکاری دانشجویی و آموزشی بین موسسات آموزشی ایالات متحده و موسسات اسرائیلی تاکید دارند.
جرقه‌ای که خیزش دانشجویی در آمریکا ایجاد کرد به مرور به همه دانشگاه‌های اروپا و سراسر جهان رسیده و امروز دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف در فرانسه، ایتالیا، ژاپن، مصر و سایر کشورها به اعتراضات عظیم دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی ملحق شده‌اند.
اما واکنشی که دولت آمریکا به عنوان یکی از مدعیان بزرگ آزادی بیان در جهان به این خیزش دانشجویی نشان داد ثابت کرد که آزادی بیان برای آمریکا در جایی معنا دارد که در راستای منافع و سیاست این کشور باشد و در غیر این صورت همه باید ساکت شوند.
اما هیچ یک از اقدامات سرکوبگرانه دولت آمریکا نتوانسته موجب عقب نشینی دانشجویان و نخبگان و اساتید دانشگاه‌های این کشور از همبستگی آنها با مردم فلسطین شود و این اعتراضات و تحصن‌ها به شکلی شدیدتر ادامه پیدا کرده است.
آنچه که امروز در دانشگاه‌های آمریکا و نیز سراسر جهان می‌گذرد نه تنها یک پیروزی بزرگ برای فلسطین و آرمان آن محسوب می‌شود بلکه اهمیت مبارزه جمعی علیه همه اشکال نژادپرستی و سیاست‌های ظالمانه در جهان را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند نسل جدید در جهان در حال شکل دادن دنیای جدیدی هستند که همه اشکال امپریالیسم را رد می کند و آنها را به چالش می‌کشد.
امروز دانشجویان آمریکا در مناطقی اعتراضات ضد اسرائیلی به راه انداخته اند که زمانی جولانگاه سرمایه گذاران ثروتمند حامی صهیونیسم بود و بسیاری را به یاد خیزش‌های مشابه در دهه‌های گذشته می‌اندازد.
اعتراضاتی که امروز دانشگاه‌های آمریکا شاهد آن است برای بسیاری یادآور خیزش دانشجویی ایالات متحده در سال 1986 در زمان جنگ ویتنام می‌باشد؛ زمانی که دانشجویان آمریکایی از داخل حیاط دانشگاه کلمبیا یک اعتراض گسترده علیه مداخله ایالات متحده در جنگ ویتنام به راه انداختند و تبدیل به یک آتشفشان علیه دولت وقت این کشور شدند.
چرا جنبش دانشجویی آمریکا، نتانیاهو و لابی صهیونیسم را به وحشت انداخت؟
بنابراین امروز وحشت بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نیز لابی صهیونیستی در آمریکا که سیاست‌های ایالات متحده را شکل می‌دهد تنها به اتفاقاتی که در داخل دانشگاه‌های این کشور رخ می‌دهد ختم نمی‌شود، بلکه این وحشت و نگرانی‌ها فراتر از این‌هاست و تاثیرات آن در آینده روشن خواهد شد.
امروز اعتراضات ضد صهیونیستی از معتبرترین و قدیمی ترین موسسات آموزشی آمریکا آغاز شده که نخبگان و رهبران آینده این کشور در آن تحصیل می‌کنند.اغلب این دانشجویان فرزندان طبقه پایین یا متوسط جامعه آمریکا نیستند بلکه پدران و مادران آنها از قشر سرمایه داران و نیز اعضای کنگره و همه نهادهای دولتی ایالات متحده می‌باشند.
این نسل جدید آمریکا تصمیم به یک «انقلاب» علیه رویکرد پدران خود گرفته‌اند و می خواهند حقیقت را آنگونه که هست ببینند نه آنطور که مقامات آمریکایی و پدرانشان به آنها تحمیل کرده بودند.
همچنین یک نکته قابل توجه در این اعتراضات آن است که شرکت کنندگان در این خیزش بزرگ علیه جنایات رژیم صهیونیستی ضد مردم غزه دین و مذهب واحدی ندارند و در میان آنها از پیروان همه ادیان از جمله اسلام و مسیحیت و حتی یهودی نیز دیده می شود و حتی رهبران برخی از این جنبش های اعتراضی از دانشجویان یهودی دانشگاه ها آمریکا هستند که مسیر آزادگی را انتخاب کرده‌اند.
به همین دلیل است که می بینیم سرویس جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی به تلاطم افتاده و دولت آمریکا را برای سرکوب اعتراضات دانشجویی در این کشور تحریک می‌کند.
موساد همچنین با انتشار توییتی وقیحانه، دانشجویان آمریکایی را تهدید و اعلام کرد که تکنولوژی شناسایی چهره می‌تواند نشان دهد که کدام یک از شما در اعتراضات «در حمایت از حماس» در دانشگاه‌ها شرکت کرده‌اید و اگر در این اعتراضات حضور داشته باشید مدرک تحصیلی و شغل خود را از دست می‌دهید و فرصت‌های شغلی شما محدود خواهد شد.
موساد با لحنی وقیحانه دانشجویان آمریکایی را تهدید کرد که اگر به همبستگی با فلسطین فکر کنید هر کجا که باشید شما را گیر می آوریم و مجازات خواهید شد.
این زبان تهدیدآمیز و گستاخانه موساد بیانگر وضعیت وحشت و هیستریکی است که کل نهادها و مقامات صهیونیستی بعد از خیزش دانشجویی آمریکا گرفتار آن شده‌اند.
همانطور که رسانه‌های صهیونیستی در تحلیل جنبش‌های اعتراضی آمریکا اعلام کردند که اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داد، رژیم اشغالگر امروز بعد از 7 ماه وحشی‌گری در نوار غزه در شرایطی قرار گرفته که بزرگترین برگ برنده خود یعنی حمایت افکار عمومی غربی‌ها و آمریکایی‌ها را از دست داده و لابی‌های قدرتمند آن در آمریکا امروز در محاصره نخبگان آزادی خواه آمریکایی قرار دارند.
انتهای پیام/