خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۹۸ درصد دارایی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان مربوط به دارایی‌های نامشهود است

باشگاه خبرنگاران | سلامت و پزشکی | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 15:18
دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه باید با سرعت زیادی در حوزه مالکیت فکری کار کنیم، گفت: ۹۸ درصد دارایی‌های شرکت‌ها مربوط به دارایی‌های نامشهود است.
فكري،مالكيت،اقتصاد،علمي،فيروزآبادي،دهقاني،فناوري،معاون

معاون علمی رئیس‌جمهور:
به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، «رویداد روز جهانی مالکیت فکری: دیدار پایدار»، با مشارکت معاونت علمی ریاست‌جمهوری، جهاد دانشگاهی، صندوق نوآوری و شکوفایی، کانون مدیریت مالکیت فکری و قوه قضائیه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.
در این رویداد روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس‌جمهور اظهار کرد: مالکیت فکری بایستی به صورت جدی در کشور مورد توجه قرار گیرد، چرا که معتقدیم اگر قرار باشد ساختمان و بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور بنا شود، نیاز به بن سازه‌ای است که این بن‌سازه فقط مالکیت فکری خواهد بود.
وی مزیت نسبی اقتصاد دانش‌بنیان را ارزشی دانست که توسط علم و فناوری در مقابل دارایی‌های فکری ایجاد می‌کند و ادامه داد: ما سال‌های سال در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان کار کرده‌ایم، ولی مشاهدات نشان می‌دهد حدود ۹۸ درصد از دارایی‌های ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا شامل دارایی‌های نامشهود است.
دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: آن چیزی که برای شرکت‌ها ایجاد ارزش می‌کند، شامل نیروهای انسانی، فناوری‌ها، اعتبار و برند است.
ما در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم و باید با سرعت بسیار زیادی در حوزه مالکیت فکری کار کنیم.
معاون علمی رئیس جمهور گفت: ما تصمیم داریم دوره‌های مشترکی را با وایپو؛ سازمان جهانی مالکیت فکری در کشور برگزار کنیم و امیدواریم به‌زودی چندین تجربه مختلف را از دنیا کسب کنیم.
وی گفت: ۹۰ درصد دارایی‌های شرکت‌ها دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان است که امیدوارم ارزش‌گذاری شود.
دهقانی فیروزآبادی ابراز امیدواری کرد با توجه به عزم جدی که در مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری وجود دارد، به‌زودی شاهد یک نظام کارا برای ارزیابی و اعتباردهی باشیم.