خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

رفع تصرف 102 هکتار اراضی ملی در استان بوشهر

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 16:12
فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه وشهرسازی استان بوشهر از کشف زمین خواری و رفع تصرف 102 هکتار از اراضی ملی به ارزش 836.5 میلیارد تومان در استان بوشهر خبر داد.
اراضي،تصرف،حفاظت،ملي،يگان،رفع،شهرسازي،بوشهر،دولتي

سرهنگ رضا جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر طرح مقابله با زمین‌خواران و تصرف اراضی ملی و دولتی را در اولویت برنامه‌ها اعلام کرد و اظهار داشت: این نوع طرح‌ها با انجام کار اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی از تصرف غیرقانونی جلوگیری و پیشگیری می‌شود.
وی بیان کرد: یگان حفاظت از اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با سازماندهی نیروهای در اختیار خود ضمن اجرا طرح تشدید حفاظت از اراضی و پیشگیری از زمین‌خواری نسبت به رفع تعرض فوری و اجرا احکام قضائی از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و اعاده به وضع سابق اقدام می‌کند.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به اینکه در یک‌ساله گذشته در 11 عملیات اراضی متصرفه توسط زمین‌خواران شناسایی و رفع تصرف شد گفت: در سال قبل 111 عملیات در برخورد با زمین‌خواران توسط یگان حفاظت از اراضی ملی راه و شهرسازی استان بوشهر انجام و بیش از 102 هکتار زمین دولتی و ملی رفع تصرف شد.
جعفری، ارزش این اراضی را 836.5 میلیارد تومان دانست و با اشاره به عملیات مقابله با زمین‌خواران در دشتستان بیان کرد: اراضی آزادسازی شده شهر برازجان، 120 هزار متر مربع در پشت دانشگاه آزاد و یک‌هزار و 150 متر مربع در محله 69 هکتاری برازجان رفع تصرف شد و پس از آن به وضعیت سابق و عادی خود بازگشت.
وی ارزش اراضی رفع تصرف شده یاد شده در دشتستان را 620 میلیارد ریال دانست و افزود : در راستای اجرای ماده 38 آیین‌نامه اجرایی قانون زمین شهری و اجرای احکام رفع تصرفات از اراضی، با حضور نیروهای یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی و مأموران انتظامی استان بوشهر این میزان از اراضی یاد شده آزادسازی شد.
فرمانده یگان حفاظت از اراضی ملی راه شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت‌المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می‌توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با سامانه پیامکی 300041735 به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.
پس از دریافت گزارش‌های مردمی در کمترین زمان اعضای یگان حفاظت راه و شهرسازی نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/190