خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خروج ۱۱۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار سهام

باشگاه خبرنگاران | اقتصادی | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 16:12
کارشناس بازار سرمایه گفت: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۰۹۶ میلیارد تومان بود.
تومان،درصد،پول،بازار،كاهش

در جریان معاملات امروز ۹ اردیبهشت ثبت شد؛
کوروش آسایش کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس امروز با کاهش ۲۰۱۴۵ واحدی و ثبت ۰.۸۷ درصد کاهش به ۲.۲۸۴.۸۳۳ واحد رسید و این در صورتی بود که شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۷۵۳۴ واحدی و ثبت ۰.۹۸ درصد منفی به ۷۵۷۵۰۹ واحد رسید.
او افزود: در رابطه با سهام و حق تقدم مربوط به معاملات خرد امروز حجم معاملات ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگ سهم با ارزش معاملاتی ۳۰۹۶ میلیارد تومان بود.
سرانه خرید حقیقی‌ها ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سرانه فروش ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بود که شاهد خروج ۱۱۹ میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از سهام و حق تقدم بودیم.
این کارشناس بازار سرمایه در ادامه بیان کرد: امروز ۷۸ درصد بازار یعنی ۶۰۸ نماد منفی و ۲۲ درصد بازار یعنی ۱۷۵ نماد کار خود را با مثبت به پایان رساندند.
بیشترین ورود پول مربوط به صنعت رایانه به میزان ۲۳ میلیارد تومان و بیشترین خروج پول مربوط به صنعت فلزات اساسی با ۳۸ میلیارد تومان خروج پول بود.
او همچنین گفت: امروز کاهش نرخ دلار و همچنین انتشار اوراق دولتی با نرخ ۳ درصد بالاتر از سال گذشته باعث ایجاد عرضه بیش از تقاضا شد.