خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 23 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استاندار تهران: نظارت بر شوراها ضعیف است

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 17:12
استاندار تهران گفت: شوراها اختیارات و قدرت وسیعی دارند، اما نظارت بر شوراهای شهر و روستا ضعیف است و این جامعیتی که در وظایف شوراها وجود دارد، نیاز به مرجعی دارد که بر این جامعیت نظارت کند.
شوراها،تهران،فخاري،نظارت،اشاره،وسيعي،استاندار،اختيارات،شوراهاي

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، علیرضا فخاری عصر امروز در همایش بزرگداشت روز ملی شوراهای اسلامی با اشاره به وظایف شوراها در استان تهران اظهار داشت: اقدامان شوراها بر 3 رکن دانستن، اعتماد داشتن به تصمیمات و اقدامات و اجرای صحیح اقدامات استوار که در صورت تحقق این عوامل، اجرای امور موفق خواهد بود.
وی با اشاره به حذف و انحلال برخی از شوراهای استان تهران و برخی تخلفات صورت گرفته افزود: برخی از اعضای شورا در تشکیل پرونده‌های قضایی شهرداران مقصر هستند.
استاندار تهران در ادامه گفت: یکی از خلأهای بزرگ شوراها عمر کوتاه مسئولیت آن‌ها است که البته این موضوع از یک طرف آفت و از طرف دیگر فرصت است.
فخاری تصریح کرد: شورا برای تبدیل دارایی‌های خُرد جامعه هدف به ثروت عظیم، نیازمند آینده‌پژوهی است، چرا که به اعتبار این نگاه مشارکت و سرمایه‌گذاری حداکثری شده و در این صورت ظرفیت‌ها برای توسعه پایدار پای کار خواهد آمد.
وی به منطبق نبودن نیازهای امروز جامعه با بخش‌هایی از ماهیت طرح‌های تفصیلی و هادی روستایی اشاره و تصریح کرد: آسیب‌شناسی عملکردی شوراها و استفاده از نظرات جریان نخبگانی برای این منظور و همچنین امیدآفرینی برای مردم که برآمده از عمل، فکر و اراده صالح است، باید مورد توجه شورائی‌ها قرار گیرد.
فخاری با بیان اینکه شوراها اختیارات و قدرت وسیعی دارند، ادامه داد: نظارت بر شوراها ضعیف است و این جامعیتی که در وظایف شوراها وجود دارد، نیاز به مرجعی دارد که بر این جامعیت نظارت کند.
استاندار تهران نظارت بر عملکرد شوراها را ضعیف خواند و خاطرنشان کرد: شوراها از اختیارات وسیعی برای تدوین و تنظیم آئین‌نامه‌ها، مقررات و دستورالعمل‌ها برخوردارند که باید از این ظرفیت به نحو مطلوب استفاده کنند.
انتهای پیام/