خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 24 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

خسارت 400 میلیاردی سیل در کاشان

تسنیم | استان‌ها | یکشنبه، 09 اردیبهشت 1403 - 19:53
مدیر مرکز مدیریت بحران و کنترل حوادث کاشان ضمن اشاره به خسارت 400 میلیاردی سیل در کاشان گفت: دستگاه ها برای پایان هفته به حالت آماده باش هستند.
سيل،حوزه،وقوع،كاشان،توجه،خسارت،شهرستان،مسكن

هادی کاشانی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به برآورد اولیه خسارت ناشی از وقوع سیل در شهرستان کاشتن در بخش‌های مختلف اظهار داشت: در حوزه کشاورزی 171 میلیارد ریال خسارت ناشی از سیل به ثبت رسید.
وی در بیان دیگر جزئیات خسارات ناشی از سیل افزود: در بخش راه‌های اصلی و فرعی و محورهای روستایی 230 میلیارد ریال خسارت وارد شده است و در حوزه مسکن نیز برآورد ریالی تاکنون به اتمام نرسیده است، اما خسارت‌ها در حوزه مسکن به ثبت رسیده است.
مدیر مرکز مدیریت بحران شهرستان کاشان در بیان خسارات حوزه مسکن این شهرستان تصریح کرد: تخریب 25 منزل روستایی و چهار منزل حوزه شهری و همچنین آسیب‌دیدگی به 65 مورد از منازل شهری در کاشان به ثبت رسیده است.
وی از تلف شدن 45 رأس دام سبک ناشی از وقوع سیل در کاشان خبر داد و گفت: در لحظات اولیه وقوع سیل جلسه پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران شکل گرفت و بر اساس آمادگی اعلامی پیش از وقوع سیل به دستگاه‌های عضو آماده خدمت‌رسانی به سیل بودند.
کاشانی‌نژاد در بیان علت وقوع سیل در کاشان تصریح کرد: با توجه به فعال شدن حوزه آبریز در دره، جوینان، قهرود و کامو و با توجه به بارندگی 13.7 میلیمتری و یک ساعت بارش مداوم سیل با پیک 10 مترمکعب بر ثانیه با توجه به سرعت و شیب حوزه آبریز به وقوع پیوست.
وی تأکید کرد: از تمامی دستگاه‌های خدماتی، انتظامی و نظامی خواسته شده است با توجه به هشدار صادره آمادگی لازم را همچنان برای آخر هفته داشته باشند تا با توجه به پیش‌بینی صورت گرفته برای فعال شدن سامانه جدید به شهروندان خدمات ارائه دهند.
انتهای پیام/801/