خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حماس: موافقت با توافق، موجب سردرگمی نتانیاهو شد

تسنیم | بین‌الملل | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 04:54
یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که بنیامین نتانیاهو انتظار موافقت حماس با پیشنهاد توافق آتش بس را نداشت و این موضوع موجب سردرگمی وی شده است.
حماس،نتانياهو،توافق،مذاكرات،عزت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی حماس گفت که اسرائیل برای دستیابی به توافق جدی نیست و از مذاکرات به عنوان پوششی برای حمله به رفح استفاده می‌کند.
به نوشته خبرگزاری شهاب، او همچنین گفت که نتانیاهو برای فرار از مذاکرات بهانه‌تراشی می‌کند و حماس و میانجی‌ها را مقصر می‌داند و این در حالی است که حماس به موضعی که به میانجی‌ها ابلاغ کرده، پایبند است و پیشنهادات آنها را قبول دارد.
عزت الرشق افزود: «موافقت حماس با پیشنهاد میانجی‌ها نتانیاهو را سردرگم کرد و او را به دردسر انداخته است».
در این راستا «عاموس هرئیل» تحلیلگر نظامی صهیونیست نیز روز سه‌شنبه در در یادداشتی در روزنامه هآرتص با اشاره به وضعیت آشفته نتانیاهو نوشت: نتانیاهو در تله پاسخ مثبت حماس به توافق آتش‌بس افتاد.
وی تصریح کرد: «اسرائیل از شنیدن موافقت حماس با توافق آتش‌بس غافلگیر شد؛ زیرا شواهد طی چند روز گذشته نشان می‌داد که مذاکرات در آستانه فروپاشی کامل قرار گرفته است».
انتهای پیام/