خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گوگرد موجود در نفت کوره پالایشگاه تهران به نیم PPM می رسد

تسنیم | اقتصادی | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 10:13
مدیرعامل پالایشگاه تهران گفت: با اجرای طرح های کیفی سازی، میزان گوگرد نفت کوره بعد از اجرای این پروژه به کمتر از نیم پی پی ام خواهد رسید که در حال حاضر حدود 7 درصد وزنی است.
تهران،پالايشگاه،بهبود،نفت،پروژه،طرح،كيفيت،زاد،پيمانكار

محسن ایران زاد، مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ددرباره طرح‌های بهبود و توسعه محور پالایشگاه تهران اظهار داشت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر فاصله گرفتن از خام فروشی و حرکت به سمت تولید محوری و همچنین تاکید ایشان بر جهش تولید، شرکت پالایش نفت تهران در اسناد استراتژیک بر بهبود محوری تاکید کرده و الزامات قانونی برای پالایشگاه‌ها در خصوص افزایش کیفت محصولات وجود دارد.
وی ادامه داد: شرکت پالایش نفت تهران از سال 1400 این دستورالعمل را با پروژه بهبود کیفیت بنزین اجرایی کرد که واحد CCR این پالایشگاه در پایان سال جاری و اوایل سال آینده به طور کامل راه اندازی خواهد شد و تولیدات پالایشگاه تهران از لحاظ کیفیت و حافظ محیط زیست بودن ارتقا خواهد یافت.
ایران زاد تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که در ماه‌های اخیر در دستور کار پالایشگاه تهران گرفته، بهبود کیفیت نفت کوره است که تکنولوژی آن انتخاب شد و طرح آن نیز به تصویب هیأت مدیره رسیده است.
وی افزود: اولین بخش این طرح که واحد RHU است در مرحله توزیع اسناد مناقصه پروژه است و به زودی به انتخاب پیمانکار خواهد رسید.
مدیرعامل پالایشگاه تهران خاطرنشان کرد: زمین مربوط به این طرح فراهم شده تا در اختیار پیمانکار قرار گیرد و مقدمات تکنولوژیک این طرح نیز آماده است و طی ماه‌های آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.
وی ادامه داد: میزان گوگرد نفت کوره بعد از اجرای این پروژه به کمتر از نیم پی پی ام خواهد رسید که در حال حاضر حدود 7 درصد وزنی است و مقدار خیلی زیادی از گوگردی که موجب آلایندگی در نیروگاه‌ها می شد، حذف خواهد شد و در ننیجه به بهبود وضعیت محیط زیستی کشور منجر می شود.
انتهای پیام/