خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جنبش دانشجویی آمریکا محاسبات سیاسیون جهان را به هم زد

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 10:30
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: جنبش دانشجویی آغاز شده در آمریکا و اروپا نتیجه بیداری وعده داده شده مقام معظم رهبری است که محاسبات سیاسیون جهان را به هم زده است.
غرب،غزه،اردبيل،جنبش،مظلومان،قاسميان،كشتار،استاندار،دانشجويي، ...

رضا قاسمیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل، اظهار داشت: فضای بسته‌ای که نظام غرب به دنبال شکل دادن آن بود، امروز به فضای آزاد بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات روشن‌فکرانه در بین جوانان و نوجوانان تبدیل شده تا همه بفهمدند که امروز وجدان‌های بیدار اجازه نمی‌دهند تا ظلم و تعدی توسعه پیدا کند.
وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی شروع شده در غرب نتیجه این آگاهی و بیداری است که در برابر رژیم صهیونیستی و سردمداران آمریکایی و غرب سر بیرون آورده تا اعلام کند که با اعمال وحشیانه و وقیحانه نظام استکباری هیچ همسویی و هم عهدی ندارند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: بیزاری دانشجویان از کشتار بی‌رحمانه مردم غزه شرایط متفاوت در نابودی این رژیم جعلی به وجود آورده و همه فهمیده‌اند که امروز دیگر خبری از گنبد آهنین و رسانه‌ای دروغین اسرائیل و غرب نیست و باید به خواسته نسل جوان و نوجوان تن داد.
قاسمیان افزود: این جنبش دانشجویی ثابت می‌کند که دیگر دوران کشتار و فاجعه‌آفرینی در بین مظلومان جهان سپری شده و فصل جدیدی از روابط انسان‌ها باید بر اساس احترام متقابل شکل بگیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: حتی در داخل آمریکا و اروپا نیز جریانی به راه افتاده که حامی و همراه جنبش دانشجویی آزادیخواه نظام غرب است و مخالف هرگونه کشتار صهیونیسم جهانی در غزه محسوب می‌شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اضافه کرد: این بیداری، عدالت‌طلبی و حمایت از مظلوم تمام محاسبات سیاسیون جهان را به هم زده و شک عظیمی را به سران مستکبر وارد کرده و حقانیت جمهوری اسلامی ایران را در دفاع از مظلومان به ویژه مردم مظلوم فلسطین به نمایش گذاشته است.
قاسمیان بیان کرد: این جنبش همسویی با اهداف جمهوری اسلامی ایران در گسترش عدالت‌خواهی و طرفداری از مظلومان جهان است و نوعی اعلام بیزاری از سلطه‌طلبانی است که نمی‌خواهند مردم دنیا روی صلح و آرامش را ببینند.
وی فریاد دانشجویان آمریکایی و غربی را بر گرفته از شعار انقلابی آن هم در سطح جهانی اعلام کرد و ادامه داد: نامه مقام معظم رهبری به دانشجویان امروز محصولی شیرین پدید آورده که همه باید به این آگاهی و بصیرت افتخار کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل یادآور شد: ما یقین داریم که غزه دنیا را نجات خواهد داد و باید همه به امداد غزه برخیزیم و با الهام از روحیه مقاومت، دشمنان را زمین‌گیر کنیم.
انتهای پیام/131/.