خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پروژه بزرگ فیبرنوری با حضور رییس جمهور بهره‌برداری شد

مشرق | سیاسی | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 11:00
پروژه بزرگ فیبرنوری منازل و کسب‌ و کارهای قم و ۶ شهر استان روز پنجشنبه با حضور آیت‌الله رییسی، رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.
قم،استان،سفر،رييس،جمهور،اجراي،طرح

به گزارش مشرق، هم‌زمان با دور دوم سفر رییس جمهور به استان قم، پروژه بزرگ فیبر نوری به بهره‌برداری رسید و ۴۳۵ هزار نفر از خانواده‌های قمی زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.
برای اجرای پروژه بزرگ فیبر نوری استان قم، افزون بر ۳۴۰ کیلومتر حفاری و دکل گذاری در مدت زمان ۱۸۰ روز انجام شده‌ است.
۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح اختصاص یافته بود؛ اجرای ۶۵ کیلومتر فیبرنوری بین‌شهری نیز از ویژگی‌های این طرح ارتباطاتی در استان قم است.
واگذاری هفت هزار و ۲۵۶ واحد مسکونی، بازدید از آزادراه در حال ساخت شهید سلیمانی، راه اندازی پروژه توسعه خطوط و بهسازی ۱۹ کیلومتر «بلاک ساقه- باغیک» به ارزش ۴۲۰ میلیارد تومان، بازدید از فرودگاه قم و بازدید از شهرک در حال ساخت اول «پرنیان» و آغاز عملیات آماده‌سازی شهرک دوم پرنیان از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهور به استان قم در روز نخست خواهد بود.
سید ابراهیم رییسی صبح پنجشنبه ۲۰ اردیبشهت وارد قم شد.
این پانزدهمین سفر از دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور است.
طبق برنامه ریزی، رییس جمهور ساعت ۱۱ امروز در حرم مطهر حضرت معصومه(س) در اجتماع گروه‌های مردمی استان قم سخنرانی خواهد کرد.
دیدار و گفت وگو با شماری از علما و مراجع تقلید، افتتاح چندین طرح عمرانی و بررسی مهم‌ترین مسائل استان قم و پیگیری چگونگی اجرای مصوبات سفر دور نخست سفر از برنامه های آیت الله رییسی در سفر به استان قم است.