خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مقام حماس: موافقت حماس با طرح آتش‌بس، نتانیاهو را سردرگم کرده است

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 11:12
عضو ارشد حماس با اشاره به قرارگرفتن نتانیاهو در تنگنای پذیرش آتش بس پس از پذیرش توافق پیشنهادی از سوی حماس گفت: اشغالگران با بهانه مذاکرات صلح به دنبال اشغال رفح و گذرگاه مرزی آن هستند.
حماس،نتانياهو،صهيونيستي،قرار،غزه،كابينه

به گزارش مشرق، با قبول یک طرفه توافق آتش بس از سوی مقامات جنبش حماس، اینک، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی به ریاست بنیامین نتانیاهو در استیصال شدیدی قرار گرفته؛ از سویی، فشار افکار عمومی صهیونیستی و خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه شدت یافته و از سوی دیگر؛ انتقادات محافل سیاسی و احزاب اپوزیسیون نیز کابینه جنگ را در موقعیت بی‌سابقه و خطیری سوق داده است.
در همین ارتباط، عزت الرشق، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس چهارشنبه شب اعلام کرد که رژیم صهیونیستی جدیتی برای دستیابی به توافق ندارد و از مذاکرات به عنوان پوششی برای حمله زمینی به رفح استفاده می‌کند.
عضو ارشد حماس تصریح کرد که نتانیاهو به دنبال بهانه‌جویی جهت دور زدن مذاکرات است و حماس و طرف‌های واسطه را مورد سرزنش و انتقاد قرار می‌دهد.
الرشق اظهار داشت که موافقت حماس با طرح پیشنهادی واسطه‌های برای آتش‌بس نتانیاهو را سردرگم کرده و در بحران قرار داده است.
وی گفت: حماس به موضع خود در خصوص موافقت با طرح پیشنهادی واسطه‌ها برای آتش‌بس در غزه پایبند است.