خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

حضور 3 آژانس ادبی در نمایشگاه و جزئیات برگزاری فلوشیپ تهران

تسنیم | فرهنگی و هنری | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 13:12
مدیر کمیته ناشران خارجی از حضور رسمی سه آژانس ادبی که مجوز کارگذاری ادبی را دریافت کرده اند، در نمایشگاه کتاب خبر داد.
ادبي،نمايشگاه،كتاب،تهران،حضور،آژانس،مجوز،رسمي

اسماعیل جانعلی‌پور، مدیر کمیته ناشران خارجی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به حضور سه آژانس ادبی به صورت رسمی در نمایشگاه کتاب تهران گفت:‌ ما امسال از مجموع آژانس‌های علاقه‌مند به شرکت در نمایشگاه کتاب تهران خواستیم تا حضورشان را قاعده‌مند کنند.
وی ادامه داد: بر این اساس آژانس‌های ادبی فعال یا مجموعه‌ها تک منظوره ترویج کتاب در حوزه بین‌الملل باید قاعده کارگذاری ادبی را پذیرفته و مجوز رسمی فعالیت دریافت کنند،‌ در این زمینه سه آژانس ادبی موفق شدند مراحل اولیه تکمیل فرایند ثبت‌نام و دریافت مجوز را طی کنند و عملا به نمایشگاه کتاب تهران راه یافتند‌‌، آژانس ادبی دایره مینا،‌ آژانس ادبی سلجوق و یک آژانس ادبی دیگر.
جانعلی‌پور در پاسخ به این پرسش که آژانس‌های ادبی که این قاعده کارگذاری ادبی را نپذیرفتند و مجوز رسمی دریافت نکردند،‌ اکنون در نمایشگاه حضور دارند،‌ یا خیر؟
گفت: ما اصل حضور آژانس‌های ادبی را پذیرفتیم و تلاش می‌کنیم که فعالیت‌ها را رسمی کنیم،‌ در این دوره آژانس‌های دیگر غرفه ندارند،‌ اما ما به شدت علاقه‌مندیم آن‌ها هم با دریافت مجوز در نمایشگاه حضور پیدا کنند.
وی هم‌چنین با اشاره به راه‌اندازی نخستین فلوشیپ ادبی تهران در مهر ماه گفت:‌ برای طی کردن مقدمات و استانداردهای برگزاری این فلوشیپ ما در نمایشگاه کتاب تهران کار را شروع کرده‌ایم،‌ به عبارت دیگر استفاده از ظرفیت و فرصت حضور ناشران خارجی در ایران که بخشی از آن‌ها در حوزه تبادل محتوا و یا خرید محتوا و کمک به ما برای صدور محتوا فعال هستند، در نمایشگاه محقق خواهد شد.
جانعلی‌پور از حضور 20 مهمان خارجی در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت:‌ بخشی از این مهمانان ویژه مروجین بزرگ و ناشران فعال بازار کتاب، مدیران حوزه کتاب در کشورهای مختلف و ....هستند.
ما امسال در نمایشگاه به دنبال این بودیم که به نوعی فضای نشر ایران را معرفی کنیم.
انتهای پیام/