خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

تصویب ماده‌ واحده سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 15:12
وزیر آموزش و پرورش گفت: هفته گذشته نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش وپرورش تصویب شد و ماده واحده آن نیز روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.
سند،پرورش،آموزش،بنيادين،فرهنگيان،تحول،مدرسه،دانشگاه،معلم،مدارس

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رضا مرادصحرایی روز پنجشنبه در نشست با مسئولان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: در استخدام‌های جدید آموزش‌وپرورش به دنبال این هستیم کسانی معلم شوند که امانت ملت که اصلی‌ترین و ارزشمندترین امانت است را به خوبی و درستی امانتداری کنند.
وی با بیان این‌که تقویت دانشگاه فرهنگیان سیاست اصلی ما است، اضافه کرد: امروز دانشگاه فرهنگیان پردیس اختصاصی تربیت مربی پرورشی دارد که 400 دانشجو سال گذشته جذب کرده و این تعداد امسال به 800 دانشجو افزایش می‌یابد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کنکور اختصاصی تربیت معلم برای نخستین بار برگزار شد، گفت: طبق آیین‌نامه استعدادهای برتر دانش‌آموزی که می‌توانند معلم شوند، امسال سه هزار استعداد برتر ملی می‌توانند بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند.
صحرایی بیان کرد: سند ملی «آموزش به معلمان» در دانشگاه فرهنگیان پیگیری خواهد شد و در همین راستا آیین‌نامه مسیر رشد معلمی اکنون در حال پیگیری است و دستورالعمل مدرسه در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب خواهد شد.
وی افزود: هفته گذشته نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش تصویب شد و ماده واحده آن نیز روز گذشته در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید؛ امسال سال ترمیم سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: وزارت آموزش‌وپرورش بر سند تحول بنیادین متمرکز شده و با اجرایی شدن آن، تحولی عظیم در آموزش و پرورش را شاهد خواهیم بود.
باید به مسائل پیش‌روی آموزش‌ و پرورش دوراندیشانه‌تر نگاه کرد و از فرصت‌ها به‌خوبی بهره برد.
صحرایی با بیان این‌که لایحه تقویت مدارس دولتی به مجلس ارائه خواهد شد، گفت: از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم تاکنون، هفت هزار مدرسه معادل روزانه هشت مدرسه در سراسر کشور احداث شده است.
به گفته وی، در این دولت روزانه متوسط هشت مدرسه ساخته شد و تلاشمان این است از این به بعد مدارس به سبک معماری ایرانی اسلامی ساخته شوند و در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرند.
سرانه مدارس دولتی در راستای افزایش کیفیت خدمات به دانش‌آموزان باید افزایش یابد
انتهای پیام/