خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اهدای نشان فداکاری به 7خانواده شهید و جانباز ارتش در مشهد

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 15:53
مراسم اهدای نشان فداکاری فرمانده کل قوا به 7خانواده شامل 5 خانواده شهید دوران دفاع مقدس و 2 جانباز ارتش در مراسمی با حضور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مشهد برگزار شد.
امير،ارتش،فرمانده،دوران،مقدس،دفاع،سرتيپ،آذريان،كهتري،قرارگاه ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، صبح امروز در مراسمی نشان فداکاری به خانواده شهیدان «زالی جاوید قراچه، رسول نظری، محسن کمال خانی، یوسف اقبالی و محمد حسن بادینلو» با حضور با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق این نیرو و سردار محمد اشعری فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی سپاه اهدا شد.
همچنین جانبازان سرافراز امیر سرتیپ «منوچهر کهتری و سیدرضی الدین سید حاتمی» نیز نشان فداکاری اهدایی فرمانده کل قوا را دریافت کردند.
جانباز امیر کهتری با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس در این مراسم اظهارداشت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی ما کمترین امکانات نظامی را در مقابل دشمنان بعثیداشتیم که اگر ایثار و از خودگذشتگی و فداکاری رزمندگان نبود به پیروزی نمی‌رسیدیم در حالیکه ما حتی نان خشک هم گاهی نداشتیم اما دشمن بعثی نه تنها از نظر تجهیزات نظامی بلکه از نظر تامین مواد غذایی نیز در رفاه کامل بود.
این فرمانده ارتش دوران دفاع مقدس افزود: ارتش در دوران دفاع مقدس نقش اثرگذاری داشت اما آنطور که باید فداکاری‌ها و ایثارگری های ارتش در رسانه ها و در جامعه منعکس نشد.
امیر سرتیپ رضا آذریان، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش نیز گفت: ارتش در پیروزی انقلاب و همچنین دوران دفاع مقدس و بعد از آن در موقعیت های مختلف در کنار مردم و نظام بوده است.
وی افزود: در حال حاضر نیز همانند دوران دفاع مقدس وانقلاب؛ همه تحرکات اطراف مرز را زیر نظر داریم و در کوتاهترین زمان آماده پاسخگویی هستیم.
امیر آذریان با اشاره به نیاز مسکن در بین نیروهای ارتش گفت: در بحث ساخت منزل سازمانی کارکنان منطقه شمال شرق، هم اینک 2 هزار و 500 واحد در حال ساخت و یک هزار واحد نیز ساخته و تحویل شده است.
گفتنی است؛ در پایان این مراسم از کتاب «ترجمه غریب» حاوی خاطرات دوران دفاع مقدس امیر سرتیپ منوچهر کهتری رونمایی شد.
انتهای پیام/282