خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

انقلاب اسلامی پایانی بر هژمونی آمریکا در جهان بود

تسنیم | استان‌ها | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 15:53
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: انقلاب اسلامی آغازی برای فروپاشی و پایانی بر هژمونی آمریکا در منطقه و جهان بود.
مقاومت،انقلاب،سليماني،دنيا،اسلامي،كشور،قدرت،فرهنگ،ايران،استك ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سرپل‌ذهاب، سردار غلامرضا سلیمانی در مراسم بزرگداشت عملیات بازی‌دراز که امروز در این ارتفاعات برگزار شد با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی عنوان کرد: برچیده شدن حکومت شاهنشاهی، ایجاد تحول بزرگ در ایران و استقرار مردم سالاری در کشور از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
سلیمانی گفت: انتقال قدرت از استکبار جهانی که بر مقدرات کشور ما تسلط داشتند به جبهه مقاومت، سبب پیروزی انقلاب شد تا مثل همیشه آمریکا یک گام بزرگ به عقب رانده شود و این به معنای آغاز فروپاشی و پایان هژمونی آمریکا در منطقه و جهان است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ترفندهای استکبار برای ترساندن کشورها را نقش بر آب کرد افزود: با انقلاب اسلامی مفهوم قدرت از سلاح‌های هسته‌ای و اتمی که در جنگ جهانی دوم از آن‌ها استفاده و سبب ترس و وحشت در دنیا شده بود و بر مقدرات کشورها تسلط پیدا کرده بودند، تغییر کرد.
سلیمانی بیان کرد: انقلاب اسلامی با جایگزینی قدرت نرم به‌جای قدرت سخت، راهبرد غلبه خون بر شمشیر را در سطح جهان معنا کرد و از درون این راهبرد فرهنگ مقاومت و پایداری جوشید و رشد کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: بعد از پیروزی انقلاب ملت ما عزم بر ساخت و شکوفایی داشت اما استکبار با هدف براندازی نظام، صدام را تحریک به تجاوز به کشور ما کرد اما رزمندگان اسلام به رهبری امام راحل(ره) نقشه‌های آن‌ها را خنثی کردند.
وی با اشاره به اینکه در همان ابتدای جنگ پنج استان تحت حمله ارتش آماده دشمن بعثی قرار گرفت و بخش‌هایی از کشور از جمله بازی دراز تصرف شد افزود: در مدت کمتر از یک سال بعد از عملیات بازی دراز، عملیات‌های متعددی انجام و کشور از لوث وجود دشمنان پاک شد و دشمنان انقلاب و متجاوزین بعثی آرزوی باطلشان به گورستان تاریخ سپرده شد.
سلیمانی بیان کرد: در دفاع مقدس فرهنگ پایداری و مقاومت با تمسک به فرهنگ عاشورا با الگوگیری از امام حسین(ع) و مکتب عاشورا توسط ملت بزرگ ایران به دنیا عرضه شد.
وی گفت: امروزه همه مطالعات راهبردی دنیا عنوان می‌کنند که قدرت تنها متشکل از ابزارهای مادی و نفرات نیست و شکل‌گیری قدرت و تثبیت آن مستلزم یک اصل مهم یعنی وجود روحیه مقاومت است و این روحیه را ملت ایران به دنیا عرضه کرده و با این راهبرد در مقابل استکبار جهانی به پیروزی‌های بزرگ دست پیدا کرده است.
سلیمانی با بیان اینکه سردار دل‌ها سپهبد شهید«حاج قاسم سلیمانی» طلیعه شکل‌گیری تمدن اسلامی در سایه‌سار انقلاب اسلامی را رقم زد عنوان کرد: جبهه‌های مقاومت امروز در مقابل چشم مردم دنیا به درخشش درآمده و بدون تردید این نورافشانی‌ها و انفجار نور محدود به منطقه غرب آسیا نخواهد ماند و جهانیان را در بر خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا در دفاع از مظلومان فلسطینی و مردم غزه به صحنه آمده‌ و در مقابل اشغالگری ایستاده‌اند گفت: امروز شاهد خُرد شدن استخوان‌های رژیم جعلی و منحوس صهیونیستی هستیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به مقاومت مردم مظلوم غزه افزود: مقاومت مردم مظلوم غزه برگرفته از فرهنگ مقاومت دفاع مقدس ایران است که به دنیا عرضه شده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران طلیعه‌دار فرهنگ مقاومت و پیش‌قراول این کاروان بزرگ جهانی است گفت: مردم غزه با وجود تقدیم ده‌ها هزار شهید و قرار گرفتن زیر بمباران‌های شدید و تنگناهای بسیار، شکایتی نداشته و مقابل دشمنان ایستاده‌اند و این مقاومت ناشی از فرهنگی است که از انقلاب ما به دنیا صادر شده است.
انتهای پیام/