خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پلیس هلند با باتون به دانشجویان حامی فلسطین حمله کرد

مشرق | بین‌الملل | پنجشنبه، 20 اردیبهشت 1403 - 16:12
نیروهای امنیتی پلیس هلند، به سمت دانشجویان حامی فلسطین در آمستردام حمله‌ور شد و با باتون آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار داد.
دانشجويان،معترضان،پليس،نيروهاي،آمستردام،تصاويري

به گزارش مشرق، در ادامه اعتراضات دانشجویان سراسر جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستی، این‌بار پلیس هلند با اعمال زور، کمپ‌های دانشجویان حامی فلسطین در «آمستردام» را برچید و دانشجویان و حامیان فلسطین را مورد ضرب و شتم قرار داد و زخمی کرد.
شبکه راشاتودی با انتشار تصاویری از تظاهرات دانشجویان و حامیان فلسطینی در پایتخت هلند گزارش کرد که در نتیجه اعمال زور نیروهای امنیتی، برخی از معترضان بر اثر اصابت ضربات باتون از ناحیه جمجمه دچار جراحت شدند و خونریزی کردند.گزارش‌ها حاکی از آن است که نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان و برچیدن چادرهایشان از خشونت استفاده کرده و برخی معترضان از ناحیه صورت دچار شکستگی شدند.
شبکه الجزیره نیز تصاویری منتشر کرده که نشان می‌دهد پلیس ضدشورش با استفاده از یک بولدوزر به سمت کمپ معترضان در دانشگاه آمستردام حمله کرد تا چادرهای آن‌ها را که در اعتراض به جنگ غزه برپا شده بود، برچیند.
از حدود یک ماه پیش با تشدید حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در غزه، اعتراضات دانشجویان علیه جنایات تل‌آویو از دانشگاههای ایالات متحده شدت گرفت و علی‌رغم خشونت نیروهای امنیتی، این تظاهرات‌ها همچنان ادامه دارد و به دانشگاههای سراسر جهان کشیده شده است.