خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز کنکور برای داوطلبان سیل‌زده زیرکوه - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 11:12
نوبت نخست آزمون سراسری سال 1403 برای آن  تعداد از داوطلبان شهرستان زیرکوه در خراسان جنوبی که به دلیل وقوع سیل نتوانستند در موعد مقرر در این آزمون شرکت کنند، صبح امروز آغاز شد.
زيركوه،شهرستان،آزمون،داوطلبان،مجدد،خراسان،جنوبي،آزمايشي،كنكور

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، با توجه به وقوع سیل در شهرستان زیرکوه و مسدود شدن مسیر تردد داوطلبان کنکور (نوبت اول) در روز اول برگزاری آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی به تاریخ ششم اردیبهشت امسال مقرر شد برای مساعدت با این داوطلبان از آنان در روز جمعه 21 اردیبهشت در همان حوزه امتحانی قبلی (شهرستان زیرکوه) با شرایط و ضوابط آزمون اصلی، آزمون مجدد برگزار شود.
استان خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه در 160 کیلومتری شمال شرق بیرجند است.
استاندار خراسان جنوبی در همان تاریخ اعلام کرد که با پیگیری تلفنی از طریق رئیس سازمان سنجش آموزش کشور قرار شد برای داوطلبان بازمانده از کنکور در سیل شهرستان زیرکوه تصمیم‌گیری جدید و مساعدت لازم انجام شود.
بنا به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون مجدد فقط در شهرستان زیرکوه خراسان جنوبی و برای 465 داوطلب برگزار می‌شود.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش در خراسان جنوبی گفت: کنکور مجدد برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در شهرستان زیرکوه ساعت هشت صبح امروز آغاز شد.
سیدجواد حسینی‌واشان افزود: این آزمون در مرکز شهرستان زیرکوه برگزار شد و همه داوطلبان امکان حضور در سه حوزه امتحانی را دارند.
وی با بیان اینکه امروز 465 داوطلب شهرستان زیرکوه می‌توانند در نوبت اول کنکور شرکت کنند اظهار کرد: در سایر حوزه‌های امتحانی استان مشارکت داوطلبان بالای 90 درصد بوده لذا آزمون مجدد فقط برای داوطلبان زیرکوه که گرفتار سیلاب بودند، برگزار شده است.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش آموزش ادامه داد: همه داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم‌ ریاضی و فنی و علوم‌ انسانی شهرستان زیرکوه (اعم از حاضر یا غایب) فرصت شرکت مجدد را دارند لذا آن دسته از داوطلبانی که در آزمون ششم اردیبهشت در گروه‌های آزمایشی مذکور حاضر بودند در صورت شرکت در آزمون مجدد، آزمون قبلی آنان باطل شده و نتیجه آزمون مجدد (امروز) برای آنها ملاک عمل قرار خواهد گرفت.
به گزارس تسنیم، بارش‌های رگباری و سیل‌آسا هفته اول اردیبهشت در خراسان جنوبی به ویژه شهرستان زیرکوه موجب جاری شدن سیل شد و خسارات مالی بر جای گذاشت.
انتهای پیام/250/