خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش تولید گاز فاز 11 پارس جنوبی تا دو هفته آینده - تسنیم

تسنیم | اقتصادی | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 12:54
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از وارد مدار شدن چاه پنجم فاز 11 پارس جنوبی خبر داد و گفت: طی دو هفته آینده ششمین چاه این فاز نیز وارد مدار بهره برداری خواهد شد و تولید فاز 11 به 15 میلیون مترمکعب در روز می رسد.
فاز،پارس،11،جنوبي،چاه،A،مترمكعب

محمدحسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار داشت: پنجمین چاه فاز 11 پارس جنوبی وارد مدار بهره برداری شده و هم اکنون روزانه 12 میلیون مترمکعب گاز از این فاز مرزی میدان مشترک گازی پارس جنوبی برداشت می شود.
وی افزود: طی دو هفته آینده ششمین چاه این فاز نیز وارد مدار بهره برداری خواهد شد و تولید فاز 11 به 15 میلیون مترمکعب در روز می رسد.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه حفاری دیگر چاه های تولیدی فاز 11 نیز در حال انجام است، گفت: تا پایان دولت سیزدهم، تولید فاز 11 پارس جنوبی به 28 میلیوت مترمکعب افزایش خواهد یافت.
متجلی در خصوص ساخت و نصب و سکوی 11A و آغاز حفاری 12 چاه جدید این فاز برای رسیدن به تولید 56 میلیون مترمکعبی، اذعان داشت: جکت 11A در دست ساخت است و تا پایان دولت، در محل مربوطه نصب خواهد شد و در تلاشیم در آینده ای نزدیک، ساخت سکوی 11A نیز آغاز شود.
وی ادامه داد: در رابطه با بحث مهم فشارافزایی پارس جنوبی با شرکت های ایرانی که قرار است این طرح را اجرایی کنند، درحال برگزاری جلسات مستمر هستیم و به دنبال آنیم که تمامی قراردادهای مربوطه در زمینه فشارافزایی پارس جنوبی تا پایان دولت به امضا برسد.
انتهای پیام/