خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

پیام مصر به حماس و تل‌آویو پس از توقف مذاکرات

مشرق | بین‌الملل | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 13:18
وزارت امور خارجه مصر از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی خواست تا «انعطاف» نشان دهند و «در اسرع وقت» به آتش‌بس در غزه دست یابند که امکان تبادل اسرا بین ۲ طرف را فراهم کند.
كابينه،جنگ،توافق،گزارش،اسرا،فروپاشي،غزه

به گزارش مشرق، طبق گزارش روسیا الیوم، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر طی تماسی تلفنی با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، بر اهمیت ترغیب طرف‌ها برای نشان دادن انعطاف‌پذیری لازم جهت دستیابی به یک توافق آتش‌بس تاکید کرد؛ آتش‌بسی که به این تراژدی بشری خاتمه دهد و امکان دسترسی کامل و پایدار به کمک‌های بشردوستانه که نیازهای فوری ساکنان نوار غزه را برآورده می‌کند، فراهم سازد.
کانال عبری زبان «کان» روز پنجشنبه گزارش داد عدم دستیابی به توافق در مورد معامله تبادل اسرا بین اسرائیل و جناح‌های فلسطینی در نوار غزه «کابینه جنگ» را تهدید به فروپاشی می‌کند.
این شبکه وابسته به رسانه رسمی رژیم صهیونیستی افزود: اگر در روزهای آینده پیشرفتی در مبادله اسیران حاصل نشود، به زودی کابینه جنگ سقوط خواهد کرد.
این کانال اشاره کرد ۲ وزیر در کابینه جنگ، بنی گانتس و گادی آیزنکوت از بلوک اردوگاه دولتی اگر توافق تبادل اسرا در آینده نزدیک به دست نیاید، از کابینه جنگ استعفا خواهند کرد که این امر منجر به فروپاشی آن خواهد شد.