خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مردم با حضور در پای صندوق‌های رای کار نیمه‌تمام را تمام کنند - تسنیم

تسنیم | سیاسی | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 13:48
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم همه در این وظیفه ملی شرکت کنیم و در مرحله دوم انتخابات کاری را که در دوره اول آغاز کرده بودیم به اتمام برسانیم.
پرديس،انتخابات،اسلامي،راي،نماينده،حضور،مجلس،مستقيم،وظيفه

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، امروز جمعه با حضور در مسجد امام علی(ع) شهر پردیس پس از میثاق با شهدای گمنام آرمیده در مسجد در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کرد و در جمع خبرنگاران گفت: امیدوارم همه در این وظیفه ملی شرکت کنیم و در مرحله دوم انتخابات کاری را که در دوره اول آغاز کرده بودیم به اتمام برسانیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون شک رای دادن حق همه مردم است، بیان کرد: رای دادن یعنی حق سرنوشت خودمان، یعنی اینکه ما حق داریم در نحوه اداره کشور در بخشهای مختلف اثرگذار باشیم و همه مسئولین در قوای مختلف در حقیقت با رای مستقیم یا غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند.
قالیباف ادامه داد: در عین اینکه رای و شرکت در انتخابات حق قطعی مردم است از طرف دیگر از بعد شرعی و ملی تکلیف ما نیز هست.
وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی هم اسلامیت نظام و هم جمهوریت نظام همپای هم باید باشد و در حقیقت نماد تبلور بخش جمهوریت نظام مقدس جمهوری اسلامی در تایید سرنوشت خودشان و حرکت سیاسی آنها انتخابات است.
امیدوارم که همه ما هم انجام وظیفه کنیم وهم به حق خود که مطالبه ماست برای بهتر شدن شرایط و تغییر و تحول وضعیت به تکلیف وظیفه عمل کنیم.
قالیباف با اشاره به حضور خود در شهر پردیس، خاطرنشان کرد: امروز توفیق حضور در پردیس را دارم.
در دوره اول انتخابات نیز در پردیس حضور داشتم، پردیس یکی از مناطقی است که باید به آن توجه بیشتری بشود.
وی ادامه داد: خواهش ما از مردم به ویژه شهرستانهایی که انتخابات در آنها به دور دوم کشیده این است در فرصت باقی مانده حضور پیداکنند و به وظیفه شرعی و حق خود در انتخاب برای انتخاب نماینده عمل کنند.
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع یک نماینده مستقل برای شهرستان پردیس توضیح داد: این که پردیس نماینده مستقل داشته باشد مبحثی است که به آن پرداخته شد و قانون اضافه شدن نماینده‌ها در مجلس رای نیاورد.
از 30 نماینده تهران حتما یک نفر مستقیم امورات پردیس را دنبال خواهد کرد.
وی افزود: به مردم پردیس قول دادیم و در همین نوبت این کار را انجام می دهیم تا در شهرستان پردیس یک نماینده پیگیر مستقیم در امور این شهرستان باشد.
انتهای پیام/