خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اصالت مداحی استان‌های کشور باید حفظ شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 15:12
رئیس سازمان بسیج مداحان با اشاره به برگزاری دوره آموزش مداحی نوگلان حسینی در سراسر کشور، گفت: بومی سازی و اصالت مداحی استان های کشور باید حفظ شود.
آموزش،كشور،نوگلان،مداحان،حسيني،مداحي،كرمان،استان،خسروي،آموزش ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مصطفی خسروی رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی و مدیرعامل خانه مداحان کشور صبح امروز با حضور در گلزار شهدای بین‌المللی کرمان به مقام شامخ شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای جبهه مقاومت و دیگر شهدای آرمیده در این مکان مقدس ادای احترام کرد.
مصطفی خسروی در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه در راستای نظارت ستادی به مدت سه روز در استان کرمان و در محضر ذاکرین اهل‌بیت هستیم، اظهار داشت: طی این مدت به شهرستان‌های مختلف استان سفر کردیم.
وی با اشاره به سفر به شهرستان‌های بافت و جیرفت، بیان کرد: استقبال رئیس دانشگاه بافت برای برگزاری کلاس‌های آموزش مداحی برای آموزش نوگلان حسینی و ارتقا و توانمندسازی قشر جوان و میانسال و همچنین ارتقای سطح علمی ذاکرین حسینی در این شهرستان بسیار ارزشمند بود.
رئیس سازمان بسیج مداحان و هیئت‌های مذهبی کشور به برگزاری دو کارگاه آموزشی در جیرفت نیز اشاره کرد و افزود: کارگاه آموزشی برای مداحان و جلسه آموزش مداحی نوگلان حسینی را نیز در شهر کرمان برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی بسیار خوبی برای آموزش نوگلان حسینی در سطح استان کرمان تدارک دیده شده است، ادامه داد: امسال یکی از برنامه‌های بسیار مهم ما در کشور برگزاری دوره‌های آموزش مداحی برای نوگلان حسینی است.
خسروی بیان کرد: نوگلان عزیزی که علاقه‌مند به حوزه ذکر و ذاکری هستند باید در یک دوره‌های آموزشی مناسب شرکت کنند و این دوره‌ها برای آموزش نوگلان حسینی باید در سراسر کشور برگزار شود.
آموزش مربیان موضوع دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی شده و تلاش ما بر این است که توانمندسازی مربیان در حوزه آموزش، ارائه محتوای مناسب برای مدرسین حوزه آموزش مداحی نوگلان حسینی و آموزش متناسب با هر استان را داشته باشیم.
مدیرعامل خانه مداحان کشور با بیان اینکه در حوزه مداحی، بومی‌سازی کردن و ارائه گویش‌های مختلف در سطح کشور را دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از مشکلاتی که در سطح کشور با آن روبه‌رو هستیم این است که شاهدیم مداحان در استان‌های مختلف همه از یک مداح در تهران تقلید می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه اصالت مداحی در هر استانی باید حفظ شود، بیان کرد: در برنامه است که اصول و فنون مداحی به مداحانی از استان‌های مختلف آموزش داده می‌شود و آنها گویش‌های مختلف را براساس شرایط استان خود تقویت کرده و نوگلان حسینی و جوانان و نوجوان مداح را پرورش دهند.
خسروی با بیان اینکه 100 هزار مداح مرد در کشور داریم و با وجودی که آمار دقیقی از مداحان خانم کشور نداریم اما بعید می‌دانم که آمار آنها کمتر از مداحان مرد باشد، گفت: یکی از مسائل ما بحث روضه‌های خانگی است که هم باید آسیب‌شناسی و قوت‌شناسی شود.
انتهای پیام/511/