خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال رفع مشکل تنش آبی سیستان و بلوچستان است

مشرق | سیاسی | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 15:30
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) در حال رفع مشکل تنش آبی سیستان و بلوچستان است.
قرارگاه،پروژه،انتقال،آب،الانبياء،خاتم،پاسداران،سازندگي،سپاه، ...

به گزارش مشرق، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از طرح انتقال آب دشت تهلاب به زاهدان گفت: با توجه به دوره‌های خشکسالی در این منطقه وجود دارد و نیاز مردم منطقه سیستان و بلوچستان به به آب شرب مناسب این منطقه تهلاب یک سفره آب شرب بسیار مناسب و خوب است که قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با آغاز به حفاری حدود ۴۰ حلقه چاه که تقریباً نیمی از آن‌ها یا به بهره‌برداری رسیده به معنای اینکه عملیات حفاری آن‌ها پایان یافته است و نیمی از آن‌ها نیز در دست اقدام است.
وی افزود: همچنین؛ قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیاء (ص) سپاه پاسداران خطوط انتقال به طول ۳۰۰ کیلومتر رای اینکه در دوره‌های خشکسالی تضمینی برای آب شرب این منطقه وجود داشته باشد این کار را آغاز کرده است.
فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: البته مقام معظم رهبری بسیار تاکید دارند که این کار باید با سرعت بسیار زیاد انجام شود و ما تلاش می‌کنیم در فاصله زمانی کوتاه یعنی کمتر از زمان درج شده در توافق‌نامه‌ها این کار انجام شود.
وی ادامه داد: عملیات تجهیز کارگاه انجام شده و بخش مهمی از حفاری خطوط لوله انجام گرفته و بخشی نیز لوله گذاری شده است.
ان‌شاءالله با فرض تامین صحیح مالی امیدواریم بتوانیم این پروژه را در عرض کمتر از دو سال آینده به بهره‌برداری برسانیم.
گفتنی است؛ پروژه انتقال آب از دشت تهلاب به زاهدان به طول خط ۲۰۰ کیلومتر، دارای ۵ مخزن و هر مخزن به ظرفیت ۲۰۰۰ متر مکعب می باشد.
قطر لوله خط انتقال ۱۱۰۰ میلی متر بوده و این خط انتقال دارای ۴ ایستگاه پمپاژ و ۴۰ حلقه چاه است.
قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با تمام توان و با روحیه جهادی علی رغم وجود تمام مشکلات موجود، الحمدلله پیشرفت قابل قبولی در این پروژه داشته و زیرساخت‌های لازم توسط قرارگاه ایجاد و تمام سفارشات و قراردادها جهت تأمین اقلام پروژه منعقد شده است و ان‌شاء‌الله با تأمین نقدینگی، این پروژه سه ساله با همت جهادی در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در یکسال به انجام رسیده و به بهره برداری برسد.