خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برگزاری جشنواره خواهر برادری در 20 نقطه استان بوشهر

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 17:30
معاون فرهنگی هنری سپاه استان بوشهر گفت: همزمان با دهه کرامت جشنواره خواهر برادری در بیش از 20 نقطه استان بوشهر برگزار می شود.
رويداد،بركت،عمليات،فرهنگي،كرامت،استان،ايران،خواهر،بوشهر،جمعي ...

سرهنگ مهدی عالی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با تبریک آغاز دهه کرامت از رویداد ملی و سراسری «برکت ایران» ویژه «دهه کرامت» و «روز ملی جمعیت» از 21 تا 31 اردیبهشت ماه توسط سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر خبر داد.
وی، علت نامگذاری این رویداد را برکت حضور حرم مطهر امام هشتم، کریمه اهل بیت و حضرت شاهچراغ علیه‌السلام در ایران دانست و اظهار داشت: وجه تسمیه دیگر این رویداد با توجه به تقارن دهه کرامت امسال با هفته ملی جمعیت این است که وجود فرزندان بیشتر در خانواده‌ها نیز برکت ایران تلقی می‌شود.
معاون فرهنگی هنری سپاه استان بوشهر محورهای اجرای این رویداد را مسابقه کتابخوانی، جشن‌های خواهر برادری، عملیات جان من، عملیات بشری، عملیات سرود، عملیات تئاتر، عملیات اکران فیلم، اجرای پویش‌های برکت خانه و محبت اعلام و بیان کرد: این رویداد با در نظر گرفتن جشن‌های دهه کرامت و موضوع خانواده و جمعیت که ماهیت اصلی این رویداد است؛ طرح ریزی شده است.
عالی‌زاده با تشریح محورهای این رویداد، به جشنواره خواهر برادری پرداخت و خاطرنشان کرد: این جشنواره در بیش از 20 نقطه استان با دعوت از خواهر و برادرهای محله برای تجمع در یک نقطه محوری برگزار می‌شود که در حاشیه آن میز خدمت اقشار بسیج نیز راه‌اندازی و از خواهر و برادران نخبه و دارای مقام علمی، کارآفرین، فعال در خدمات اجتماعی و دیگر بخش‌ها تجلیل و دختران شهدا نیز تکریم می‌شوند.
وی به جشنواره فرهنگی هنری "بشری" در قالب پویش ریحانه و تولید محتوا با موضوع دختران نیز اشاره و اظهار کرد: جشن بانوی کرامت در محلات، پویش چتر مهربانی شامل بازدید از مراکز نگهداری دختران معلول و اهدای هدیه به آنان توسط بسیج جامعه زنان نیز اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی هنری سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر همچنین به هم‌خوانی سرود به‌صورت سیار و کاروان شادی در اماکن و معابر پر تردد و عملیات "جان من" شامل روشنگری در خصوص عوارض سقط جنین و موضوعات جمعیتی، سیر نمایشگاهی و روایتگری و ارائه محتوای آن به مردم به ویژه بانوان اشاره کرد و گفت: مسابقه برخط از کتاب "ایران جوان بمان" از استاد عباسی ولدی، تئاتر پاتوقی با موضوع جمعیت در اماکن پرتردد، اکران فیلم با موضوع مستندات جمعیت و خانواده در اماکن، تفرجگاه‌ها، مساجد و دیگر مکان‌ها از محورهای این عملیات بزرگ فرهنگی است.
وی پویش "برکت خانه" روایت تجربه والدین از حضور و برکات فرزندان در خانواده و پویش "محبت" غافلگیری خواهر برادرها با دادن هدیه به یکدیگر به نیت حضرت معصومه سلام الله علیه و امام رضا علیه‌السلام را از دیگر عناوین رویداد برکت ایران نام برد.
سرهنگ عالی‌زاده با اشاره به این مطلب که بسته‌های پشتیبانی از جمله سیر نمایشگاهی، کتاب، سرود، نماهنگ، پوستر و دیگر امور در کنار روشنا بوشهر بارگذاری شده و در اختیار رده‌های فعال فرهنگی قرار گرفته تا با آمادگی کامل وارد دهه کرامت شوند؛ تصریح کرد: علاوه بر 8 عنوان اصلی برنامه در رویداد برکت ایران؛ شبکه بزرگ فرهنگی در پایگاه‌های بسیج فعالیت‌های متنوع دیگری از جمله آذین‌بندی مساجد، مواکب فرهنگی، اجرای پویش‌ها و جشن‌های محله‌ای در سطح مساجد و محلات سراسر استان برگزار می‌کنند و فعالیت‌ها را با هشتک‌های مشخص شده به همراه فیلم و تصویر به کانال مرجع استان ( #برکت_ایران) ارسال کنند.
به شرکت‌کنندگان پس از ثبت آثار جوایز ارزشمندی به‌صورت قرعه‌کشی تقدیم می‌شود.
انتهای پیام/190/