خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

سه شنبه، 01 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

شرکت 110 هزار نفر در دور دوم انتخابات کرمانشاه

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 19:12
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، گفت: تاکنون استعلام 110 هزار نفر در شهرستان کرمانشاه برای دور دوم انتخابات توسط سیستم احراز هویت ثبت شده است.
انتخابات،رأي،مكانيزه،شعب،كرمانشاه،شعباني،اخذ،سيستم،استان،دور ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، علی شعبانی امروز در حاشیه بازدید از شعبه‌های اخذ رأی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با وجود اینکه استان کرمانشاه در دور دوم انتخابات از استان‌های پایلوت برای برگزاری انتخابات تمام مکانیزه انتخاب شد تاکنون هیچ گونه اختلال و قطعی در ارتباط و صندوق‌های مکانیزه ایجاد نشده است.
وی با اشاره به تراکم جمعیت در برخی از شعب عنوان کرد: تاکنون 110 هزار نفر به شعب اخذ رأی مراجعه کرده‌اند که 52 درصد این افراد آقایان و 48 درصد از بانوان هستند و البته این تعداد به معنای 110 هزار رأی نیست و تعداد محدودی ممکن است شرایط رأی دادن نداشته باشند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با بیان اینکه 10 هزار نفر از عوامل اجرایی در این دوره از انتخابات حضور دارند، گفت: انتخابات تا ساعت 18 بوده که در تمام حوزه‌های انتخاباتی تا ساعت 20 تمدید شده است.
شعبانی با اشاره به اینکه در این دوره از انتخابات شمارش آرا به صورت دستی وجود ندارد، افزود: دو نوع سیستم در شعب اخذ رأی وجود دارد؛ سیستم احراز هویت که آنلاین است و سیستم دوم صندوق‌های الکترونیکی اخذ رأی است که آفلاین هستند و به هیچ شبکه‌ای متصل نیستند.
رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، گفت: بعد از اتمام رأی‌گیری آرا به صورت مکانیزه و بدون دخالت دست و با امنیت بالا به سیستم منتقل و بعد از تجمیع و تأیید هیئت نظارت و طی روند قانونی اعلام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه گزارشی مبنی بر تخلف در شعب به دست ما نرسیده است، افزود: از روزهای گذشته به چهار کاندیدا تذکراتی داده شده و اکنون نیر دستگاه‌های انتظامی و قضایی نیر تذکراتی داده‌اند و تعدادی از افرادی که به تبلیغات در مجاورت صندوق‌ها اقدام کرده بودند دستگیر شدند.
شعبانی گفت: تاکنون 25 نفر از این افراد دستگیر شده‌اند و براساس مستندات چنانچه نیاز باشد پرونده قضایی برای این افراد تشکیل و تخلف آن‌ها رسیدگی می‌شود.
رئیس ستاد انتخاباتی استان کرمانشاه بیان کرد: حداقل دو ساعت بعد از پایان زمان انتخابات برای اعلام نتایج زمان نیاز است، زیرا باید روند قانونی برای اعلام آن طی شود.
وی با اشاره به رضایت مردم از برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه افزود: امیدواریم با موفقیت در این دوره شاهد برگزاری انتخابات آینده به صورت مکانیزه باشیم و نواقص فنی موجود نیز برطرف شود.
شعبانی گفت: براساس دستورالعمل وزارت کشور ما فرصت داشتیم 30 درصد از صندوق‌ها را کاهش دهیم، اما بنابر صلاحدید تعداد شعب کاهش نیافت و تعداد 645 صندوق دوره قبل فعال بود.
انتهای پیام/