خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 31 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نگرانی آمریکا از تبعات اقتصادی حمله چین به تایوان

تسنیم | اقتصادی | جمعه، 21 اردیبهشت 1403 - 20:54
وزیر بازرگانی آمریکا در مورد عواقب وخیم اقتصادی حمله احتمالی چین به تایوان و به دست گرفتن کنترل شرکت سازنده تراشه های تی اس ام سی TSMC شدیداً ابراز نگرانی کرد.
ايالات،متحده،شركت،دلار،توليد،افزايش،تراشه،تأمين،آمريكا،ريمون ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، جینا ریموندو، وزیر بازرگانی آمریکا، در مورد عواقب وخیم اقتصادی حمله احتمالی چین به تایوان و به دست گرفتن کنترل شرکت سازنده تراشه‌های تی‌اس‌ام‌سی TSMC شدیداً ابراز نگرانی کرد.
وی تأکید کرد که چنین رویدادی می‌تواند برای اقتصاد ایالات متحده "کاملاً ویرانگر" باشد و مسیر تأمین قطعات حیاتی برای فناوری‌های آمریکایی را نابود کند.
در طول جلسه استماع مجلس نمایندگان ایالات متحده، ریموندو گفت که ایالات متحده به شدت به این شرکت تایوانی وابسته است و 92 درصد از تراشه های پیشرفته خود را از این شرکت تأمین می‌کند.
او از گمانه زنی در مورد احتمال چنین تهاجمی از سوی چین خودداری کرد، اما بر تأثیر فاجعه بار آن بر تجهیزات فناوری ایالات متحده تأکید کرد.
بر اساس این گزراش، در پاسخ به این نگرانی‌های امنیتی و تأمین قطعات، وزارت بازرگانی ایالات متحده اقدامات مهمی را برای تقویت تولید تراشه های داخلی برداشته است.
ماه گذشته دولت ایالات متحده از یک بسته حمایت مالی قابل توجه برای تولید شرکت TSMC در این کشور خبر داد که شامل 6.6 میلیارد دلار یارانه و حداکثر 5 میلیارد دلار وام کم بهره است.
شرکت TSMC متعهد به گسترش قابل توجه سرمایه گذاری خود در ایالات متحده بوده است.
این شرکت قصد دارد کل سرمایه گذاری خود را از 40 میلیارد دلار اولیه به 65 میلیارد دلار افزایش دهد.
این توسعه شامل ساخت سومین تأسیسات ساخت نیمه هادی در آریزونا تا سال 2030 است که ظرفیت تولید آن را به طور قابل توجهی در خاک آمریکا افزایش می دهد.
دولت آمریکا در سال 2023 تخمین زد که یک اختلال عمده در تولید تراشه در تایوان می تواند منجر به افزایش 59 درصدی قیمت تراشه‌های "منطقی" ایالات متحده شود که تولیدکنندگان داخلی پایین دستی باید هزینه این افزایش را بپردازند.
انتهای پیام/