خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

پنجشنبه، 03 خرداد 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

امدادرسانی به ۱۰هزار نفر در سیل و آبگرفتگی

مشرق | اجتماعی و حوادث | شنبه، 22 اردیبهشت 1403 - 10:47
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتی از خدمات نیروهای عملیاتی این جمعیت از انتقال ۲۵۳ نفر به مناطق امن خبر داد.
احمر،هلال،كيلوگرم،نفر،تخته،امداد،نجات،خراسان،جمعيت

به گزارش مشرق، با اعلام سازمان امداد و نجات هلال احمر، بابک محمودی افزود: از تاریخ ۱۲ تا ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ، ۲۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه ، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان، مازندران و یزد تحت تاثیر سامانه بارشی اخیر قرار گرفتند.
وی با اشاره به ۱۹۹ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۱۰ هزار و ۱۳ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۵۳ نفر به مناطق امن انتقال و از ۳۱۳ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۶۸ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۹ هزار و ۳۱۲ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج ، ۴ هزار و ۷۳ کیلوگرم نایلون هزار و ۲۸۵ بسته غذایی، ۲ هزار ۱۲۱ تخته پتو، هزار و ۲۰۰ قرص نان ،۸۵۲ تخته تخته موکت ، ۶۱۵ کیلوگرم حبوبات، ۴۲۰ کیلوگرم روغن ، ۴۰۴ست شستشو، ۳۸۴ ست بهداشتی و ۶۶دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع گردید.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: ۳۳۷ تیم عملیاتی متشکل از هزار و ۱۹۶ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.