خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 16 اردیبهشت 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

گردنه تته پس از پنج ماه بازگشایی شد

مشرق | اجتماعی و حوادث | پنجشنبه، 06 اردیبهشت 1403 - 19:59
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: گردنه تته در محور سروآباد- نودشه-پاوه پس از پنج ماه بسته بودن، با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری بازگشایی شد.
گردنه،استان،بازگشايي،كردستان،كيلومتر

به گزارش مشرق، صلاح الدین محمدی اظهار کرد: گردنه تته در مسیر ارتباطی شهرستان سروآباد و پاوه در استان کرمانشاه، هر ساله به دلیل بارش سنگین برف چند ماه بسته شده و بازگشایی آن به فصل بهار موکول می شود.
وی با اشاره به اینکه این گردنه از آبان ماه سال گذشته بسته شده بود، افزود: عملیات بازگشایی آن از ۱۴ فروردین امسال آغاز شد و با همت و تلاش نیروهای راهداری عملیات بازگشایی آن امروز به اتمام رسید و تردد در این محور از سرگفته شد.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان با اشاره به اینکه ارتفاع برف در برخی از نقاط این گردنه به هشت متر نیز رسیده است، اضافه کرد: پنج کیلومتر از مسافت این گردنه در استان کردستان وجود دارد که در مجموع برای بازگشایی آن در محدوده استان کردستان سه هزار و ۳۰۰ کیلومتر باند برفروبی انجام شد.
گردنه تته ۲۰ کیلومتر طول دارد که ۴.۲ کیلومتر آن در محدوده استان کردستان شهرستان سروآباد واقع شده است و مابقی آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه شهرستان پاوه است.