خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آتش سنگین حزب الله لبنان بر روی سرزمین های اشغالی

مشرق | برگزیده | یکشنبه، 17 تیر 1403 - 14:24
منابع عبری زبان گزارش دادند که حزب الله لبنان طی امروز، حملات گسترده ای را به مناطق شمالی سرزمین های اشغالی انجام داده است.
رژيم،صهيونيستي،فلسطين،غزه،لبنان،نظامي،اشغالي،اسرائيلي،مقاومت ...

سرویس جهان مشرق - جنبش‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین با صدور بیانیه‌های جداگانه، شهادت «محمد نعمه ناصر» ملقب به «حاج ابو نعمه» فرمانده نظامی حزب الله در حمله پهپادی رژیم اشغالگر به شهر صور در جنوب لبنان را به حزب الله و سید حسن نصرالله تبریک و تسلیت گفتند.
گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای در این زمینه اعلام کرد: شهادت فرمانده مجاهد، محمد نعمه ناصر در راه قدس، در جریان عملیات تروریستی رژیم صهیونیستی در شهر صور را به مقاومت اسلامی لبنان تبریک و تسلیت می‌گوییم.
حاج ابو نعمه نقشی محوری در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت آنها در جریان نبرد طوفان الاقصی ایفا کرد و نقش عمده‌ای در جبهه مقاومت در برابر اشغالگران صهیونیست طی سالیان گذشته داشت.
همچنین سرایا القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهادت فرمانده مجاهد، حاج ابو نعمه در عملیات تروریستی دشمن صهیونیستی در شهر صور را به برادرانمان در مقاومت اسلامی لبنان تبریک و تسلیت می‌گوییم.
در ادامه این بیانیه آمده است: شهید حاج ابو نعمه، نقش برجسته و موثری در حمایت از مقاومت فلسطین و رزمندگان سرایا القدس داشت.
شهید ابونعمه در راه قدس به شهادت رسید و ایشان و همه برادران ما در مقاومت اسلامی لبنان، از بزرگترین دوستداران فلسطین و حامی و یاور ملت و مقاومت آن هستند.
شاخه نظامی جهاد اسلامی تاکید کرد: خون شهید حاج ابو نعمه، عزم و اراده ما و همچنین برادرانمان در مقاومت لبنان را برای ادامه راه جهاد، فداکاری، سربلندی و عزت بیشتر خواهد کرد.
گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی نیز با صدور بیانیه‌ای شهادت حاج ابونعمه را به حزب‌الله و رهبری آن تبریک و تسلیت گفته و تاکید کرد: حمله تروریستی رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن فرمانده مجاهد، حاج ابونعمه و همچنین همه جنایت‌هایی که رژیم اشغالگر پیش از این انجام داده، تنها اراده و ثبات ما را برای ادامه راه این شهدا در مبارزه با دشمن تا آزادسازی کامل خاکمان از شر اشغالگران، پس گرفتن همه حقوق ملت فلسطین و آزادسازی همه اراضی عربی اشغالی در لبنان و سوریه از شر صهیونیست‌ها، بیشتر می‌کند.
تحولات سرزمین های اشغالی - دویست و هفتاد و یکمین روز نبرد طوفان الاقصی
شهدای جنایات رژیم صهیونیستی از مرز ۳۸ هزار نفر عبور کرد/ ۹۶ درصد از ساکنان نوار غزه از فقدان شدید امنیت غذایی رنج می‌برند
وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت دیگر را علیه غیرنظامیان فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.
این وزارتخانه افزود که در این حملات ۵۸ فلسطین شهید و ۱۷۹ نفر نیز زخمی شدند.
بدین ترتیب شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۸۰۱۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۸۷۴۴۵ نفر افزایش یافته است.
هلال احمر فلسطین تاکید کر که جنگ و حملات مداوم به نوار غزه اکثر بیمارستان‌های این باریکه را از خدمت خارج کرده است.
این سازمان در بیانیه‌ای اشاره کرد که نزدیک به دو میلیون نفر در نوار غزه از خانه‌های خود آواره شدند و اوضاع هر لحظه بدتر می‌شود.
در این بیانیه آمده است که ۲۵۰ هزار نفر در مناطقی در خان یونس و رفح ساکن هستند که با خطر تخلیه روبرو هستند.
هلال احمر فلسطین تاکید کرد که منطقه المواصی در رفح مکانی ناامن برای آوارگان فلسطینی است.
این سازمان اشاره کرد که آوارگان فلسطینی به سبب آلودگی آب آشامیدنی با خطر ابتلا به وبا مواجه هستند.
در این بیانیه آمده است که ۹۶ درصد از ساکنان نوار غزه از فقدان شدید امنیت غذایی رنج می‌برند.
جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش طی ساعات اخیر تماس‌هایی با برادران واسطه مصری و قطری پیرامون افکار و ایده‌های مورد بحث با آن‌ها به منظور دستیابی به توافقی که به توقف جنگ وحشیانه و ظالمانه علیه ملت فلسطین در نوار غزه منجر شود، داشته است.
این جنبش افزود که هنیه با مسئولان ترکیه نیز در مورد تحولات اخیر گفتگو کرده است.
حماس بیان کرد که با روحیه‌ای مثبت با محتوای مذاکرات جاری تعامل داشته است.
آخرین تحولات میدانی/ آتش سنگین حزب الله لبنان بر روی سرزمین های اشغالی با حمله گسترده موشکی و پهپادی/ اذعان ارتش اسرائیل به هلاکت ۱۲ نظامی دیگر
منابع محلی از درگیری مسلحانه مبارزان مقاومت فلسطین با نظامیان اشغالگر اسرائیلی در بخش قدیمی شهر نابلس در کرانه باختری خبر دادند.
منابع عبری زبان از حمله موشکی گسترده از جنوب لبنان به منطقه الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
در همین راستا، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ۱۵ موشک از لبنان به سمت الجلیل شلیک شده است.
در همین حال، منابع اسرائیلی اعلام کردند که آژیر خطر در منطقه الجلیل علیا به صدا درآمده است.
این منابع از احتمال حمله پهپادی به این منطقه خبر دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از صبح امروز تا این لحظه ۶ مرتبه آژیر خطر در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.
صهیونیست‌ها زیر آتش انتقام حزب الله لبنان
منابع عبری زبان از حمله پهپادی گسترده از جنوب لبنان به منطقه جولان در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.
برخی منابع گفته‌اند دست کم ۳۰ پهپاد به سمت جولان شلیک شده است.
آژیر خطر در بخش‌های وسیعی از منطقه الجلیل و جولان اشغالی فعال شده است.
منابع عبری زبان حمله امروز را بزرگ‌ترین حمله پهپادی به شمال فلسطین اشغالی از آغاز جنگ عنوان کرده‌اند.
گردان‌های قسام مقر فرماندهی نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در نزدیکی پایگاه ناحل عوز در شرق غزه با موشک‌های رجوم هدف قرار داد.
مجاهدان قسام در عملیاتی دیگر با مشارکت گردان‌های شهید عبدالقادر الحسینی با موشک سام ۷ بالگرد آپاچی اسرائیلی را در آسمان محله شجاعیه در شرق غزه هدف قرار دادند.
مبارزان قسام همچنین گروهی از نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محله شجاعیه در کمین گرفتار کرده و با آن‌ها درگیر شدند که در این عملیات همه این نیروها کشته و زخمی شدند و بالگردهای اسرائیلی برای انتقال آن‌ها در این منطقه به زمین نشستند.
حملات حزب الله لبنان
رسانه‌های اسرائیلی تاکید کردند که بیش از ۱۰۰ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.
این منابع همچنین از شنیده شدن صدای انفجارهایی در منطقه طبریا خبر دادند.
منابع اسرائیلی از اصابت تعدادی موشک و پهپاد به شهرک کتسرین در جولان اشغالی و آتش‌سوزی گسترده در این منطقه خبر دادند.
گردان‌های قسام در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس یک تانک مرکاوا ۴ ارتش رژیم صهیونیستی را در محله شجاعیه در شرق غزه با بمب "شواظ" هدف قرار داد.
همچنین مجاهدان قسام در عملیاتی دیگر دو تانک مرکاوا ۴ اسرائیلی را در محله شجاعیه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار دادند.
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ نظامی دیگر این رژیم در نبردهای نوار غزه زخمی شدند.
سخنگوی ارتش اشغالگر تاکید کرد که از آغاز جنگ علیه غزه تاکنون ۴۰۶۶ نظامی اسرائیلی و از آغاز حمله زمینی به این باریکه نیز ۲۰۶۹ نظامی زخمی شدند.
انهدام مقر صهیونیست‌ها در منطقه شجاعیه
ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد طی یک هفته گذشته، ۱۲ نظامی این رژیم در نوار غزه، کرانه باختری، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و شمال فلسطین اشغالی کشته شدند.
هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به ریاست رئیس موساد راهی دوحه شد
مجله فارن پالیسی آمریکا اعلام کرد با وجود آنکه ارتش رژیم صهیونیستی به عنوان ارتشی حرفه‌ای در جهان شناخته شده و مفتخر به آن است که اخلاقی‌ترین ساختار نظامی در جهان به شمار می‌رود اما مشکلات زیادی در فرماندهی کنترل داشته و حمله به نوار غزه این نواقص را نمایان کرده است.
رژیم صهیونیستی همچنان به عملیات نظامی در رفح ادامه داده در این شهر حضور دارد و هنوز سوالات زیادی در خصوص استفاده از تجهیزات نظامی آمریکایی وجود دارد.
چنانچه در حمله هوایی رژیم اشغالگر در ۲۶ می گذشته علیه اردوگاه رفح که به شهادت حداقل ۴۵ نفر منتهی شد از مهمات آمریکایی استفاده گردید.
ارتش رژیم صهیونیستی همچنان تلفات میدهد
این مجله افزود از لحاظ استراتژیک شرایط منطقه‌ای همچنان خطرناک بوده به طوری که حملات حزب الله علیه رژیم اشغالگر در می گذشته از ۷ اکتبر گذشته بسیار شدید بود و ارتش را مجبور کرد نسبت به انجام عملیات نظامی تهاجمی علیه لبنان هشدار دهد.
شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از آغاز جلسه کابینه امنیتی و سیاسی این رژیم برای بررسی پاسخ حماس به طرح آتش‌بس و مبادله اسرا خبر داد.
در همین حال، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گفت رئیس موساد ریاست هیئت مذاکره کننده این رژیم برای مبادله اسرا را بر عهده خواهد داشت.
الجزیره به نقل از برخی منابع اعلام کرد که هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی به ریاست رئیس موساد راهی دوحه شده است.
این هیئت قرار است قبل از آغاز مذاکرات برای آتش‌بس و مبادله اسرا با نخست وزیر قطر دیدار کند.
در همین راستا، یک مسئول ارشد دولت آمریکا تاکید کرد که مذاکرات بین طرف‌های مختلف در مورد غزه از فردا جمعه در دوحه ازسرگرفته خواهد شد.