خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

نقش تعلیمی و همراهی ائمه جمعه با جوانان برجسته است

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 05 مرداد 1403 - 19:12
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه اردبیل، گفت: نقش تعلیمی و همراهی ائمه جمعه با جوانان و گروه های مطالبه گر بسیار ملموس تر از گذشته است.
جمعه،نماز،ائمه،اردبيل،برپايي،نصيري،اقامه،نمايندگي،دفتر،مدير، ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌الاسلام ناصر نصیری پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل، اظهار داشت: پنجم مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به امامت آیت‌الله طالقانی است که با گذشت 46 سال این یوم را با عظمت و جایگاه اقامه نماز جمعه پاس می‌داریم.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در پیام اخیر خطاب به ائمه جمعه کشور در یوم شهادت آیت‌الله آل هاشم اعلام کردند که ائمه جمعه باید در دانش و فهم عمیق از مسائل روز جامعه سرآمد بوده و توانمندی خود را بتواند ارائه کند.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل گفت: در این رهنمودهای مقام معظم رهبری بر اخلاص و خدمت خالصانه به خلق، همدلی با اقشار مختلف به ویژه جوانان و نقش تعلیمی ائمه جمعه تاکید شده و در بین این چهار کارکرد مهم، ارتباط و همسویی بیشتر با مردم مورد تاکید و توجه بیشتر است.
نصیری افزود: میعادگاه‌های نماز جمعه در حال حاضر محل حضور مؤمنان با اخلاص و قرب‌الله است و حضور در این فضای معنوی آثار و برکات بسیار زیاد تربیتی و اخلاقی را به همراه دارد.
وی به فعالیت‌های متنوع انجام شده در مصلی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: اصلی‌ترین این خدمات فعالیت‌های فرهنگی متنوع در نشر معارف دینی و اقامه نماز اول وقت است که معاونت فرهنگی در مناسبت‌های ملی و مذهبی سعی دارد در استان اردبیل نیز این فعالیت‌ها را در مصلی‌ها برجسته کند.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: برپایی محافل انس با قرآن، بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های دانش‌آموزی و جوانان، فعالیت مهد آدینه، تمرین گروه‌های سرود و اجرای برنامه‌های مناسبتی در ماه محرم و ماه رمضان و ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار (ع) از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در مصلی‌ها است.
نصیری اضافه کرد: در میعادگاه‌های نماز جمعه ادارات با برپایی میز خدمت سعی می‌کنند تا خدمات رایگانی را به مراجعان ارائه کرده و در مواقع ضروری با اسکان موقت در مصلی‌ها و میعادگاه‌های نماز جمعه هستیم.
وی از مصلی‌ها به عنوان محل تجمع بسیجیان، پاسداران و گروه‌های مختلف مردمی و برپایی نماز دشمن‌شکن جمعه و برگزاری راهپیمایی‌های متعدد به عنوان محور و کانون مصلی‌ها یاد کرد و ادامه داد: خدمات متنوعی در مصلی‌ها به مردم ارائه می‌شود که در این زمینه از مجاهدت خادمان مصلی‌ها و مساجد قدردانی می‌کنیم.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل بیان کرد: اصلی‌ترین فعالیت مصلی‌ها به عنوان پایگاه تربیتی نسل آینده تلاش برای حضور خانواده‌ها و همراهی فرزندان آنها در برنامه‌های مناسبتی و مذهبی است که آثار تربیتی بسیار سودمندی را به همراه دارد.
نصیری در ادامه سخنان خود یادآور شد: در 900 شهر کشور شاهد برپایی نماز جمعه هستیم که در استان اردبیل نیز در 17 شهر اقامه نماز جمعه انجام می‌شود و در 2 شهر اهل تسنن عنبران و هشچین نیز شاهد اقامه نماز جمعه هستیم.
وی از آمادگی برای برپایی نماز جمعه در 2 شهر هیر و آبی‌بیگلو نیز خبر داد و تصریح کرد: آماده هستیم تا در این شهرها نیز نماز جمعه با همراهی و حضور مردم و امام جمعه برگزار شود.
مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه اردبیل نقش ائمه جمعه را در تعامل و ارتباط بیشتر با مردم و همچنین طرح مسائل روز و دغدغه‌های مردمی از تریبون نماز جمعه را یادآور شد و گفت: قطعا ائمه جمعه محور و مدار وحدت جامعه بوده و صدای مستضعفان به شمار می‌روند و نقش بی‌بدیل آنها در هدایت امت اسلامی ماندگار و جاودانه است.
انتهای پیام/131/