سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مسلمانان اتحاد خود را در اربعین به رخ جهانیان می‌کشند - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 05 مرداد 1403 - 19:12
امام جمعه زنجان با اشاره به عزاداری خوب مسلمانان برای امام حسین (ع) گفت: مسلمانان به زودی اتحاد خود را در اربعین نشان خواهند داد.
جمعه،نماز،زنجان،امام،اشاره،مجلس،دولت،فرامين،چهاردهم

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به عزاداری خوب مردم برای مظلومیت امام حسین (ع)، اظهار داشت: دشمنان از این فرهنگ عاشورایی مردم هراس دادند.
طبق فرمایش امام راحل همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است‌.
وی در ادامه به موضوع مهم پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: بار دیگر شیعیان و مسلمانان اتحاد خود را به رخ جهانیان خواهند کشید و با حضور میلیونی خود ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان خواهند داد.
امام جمعه زنجان در ادامه گفت: در هفته گذشته رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس فرامین مهمی را بیان کردند که لزوم توجه مجلسی‌ها و دولت چهاردهم به آن ضروری است.
وی با بیان اینکه رهبری در فرامین خود فرمودند پس از این وقایع، آخرین امتحان، امتحان مجلس دوازدهم و دولت چهاردهم است، بیان کرد: ایشان در این خصوص اعلام کردند که دولت کابینه خود را برای رأی اعتماد به مجلس معرفی کند.
خاتمی با بیان اینکه اولین نماز جمعه در کشور پنجم مرداد سال 58 به امامت آیت‌الله طالقانی اقامه شد، گفت: ایشان نیمی از عمر خود را در زندان‌ سپری کردند.
امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه اسلام نیز توسط پیامبر اکرم(ص) برپا شد اضافه کرد: بالاترین ذکر و عبادت، نماز جمعه است و از ابعاد مختلف اهمیت دارد.
بزرگترین اجتماع سیاسی و عبادی مسلمانان برگزاری نماز جمعه است و به نوعی، وحدت و همدلی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/