سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کف زدن کنگره آمریکا برای نتانیاهو تایید جنایات او است

تسنیم | استان‌ها | جمعه، 05 مرداد 1403 - 19:13
امام جمعه کاشان ضمن اشاره به حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، گفت: کف زدن کنگره آمریکا برای نتانیاهو تایید جنایات اسرائیل است.
جمعه،نماز،عمليات،امام،اشاره،دولت،مرصاد،دشمن،مجلس،آمريكا،جمهو ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کاشان ضمن اشاره به حکمت 58 نهج‌البلاغه، اظهار داشت: افلاطون گفته سه دسته است حتی مال را بر جان خود ترجیح می‌دهند، اول کسی که در دریا بازرگانی می‌کند و دوم کسی که برای جنگ پول می‌گیرد و سوم کسی که برای حکم‌ کرون رشوه و پول می‌گیرد.
وی ضمن اشاره به پنجم مرداد سالروز برپایی اولین نماز جمعه در کشور، افزود: نماز جمعه مصداقی از شعائرالله است و از سوی دیگر هر چه شعائر الهی را پاس بداریم، تقوای قلب است و لذا حقیقت تقوا یک امر معنوی است و نماز جمعه این قدرت را دارد که روح انسان را تقویت کند.
امام جمعه کاشان ضمن اشاره به عملیات مرصاد خاطرنشان کرد: رزمندگان با صدور پیام امام راحل به جبهه‌های حق علیه باطل حضو پیدا کردند و 60 درصد منافقان در عملیات مرصاد به هلاکت رسیدند و دستاوردهای قابل توجهی نصیب رزمندگان شد.
وی ضمن اشاره به تنفیذ حکم ریاست جمهوری در هفتم مرداد گفت: امام راحل فرمودند که رئیس جمهور با نصب فقیه مشروع می‌شود و دلیل این موضوع آن است که مبنای اداره کشور نظریه ولایت فقیه است و تصویب قوانین و هرآنچه به تصویب می‌رسد باید با تصویب فقیه مشروعیت پیدا کند.
حسینی ضمن اشاره به انتخابات آمریکا تصریح کرد: در آمریکا دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواهان وجود دارد و با همه اختلافات یک وجه اشتراک و آن حمایت از غده سرطانی یا همان اسرائیل است و اخیرا برای نتانیاهو در کنگره دست زدند و این موضوع به منزله تایید بمب ریختن بر سر مردم فلسطین به اندازه دو برابر جنگ جهانی دوم است.
وی تاکید کرد: این کف زدن تایید کشتن 140 خبرنگار در غزه است و برای تایید تخریب 305 مدرسه، از بین رفتن 100 دانشگاه و 500 مسجد است و این سوال مطرح است که این موارد آمریکا را خوشحال می‌کند و در کنار این جنایات المپیک 2024 با حضور اسرائیل برگزار ولی روسیه محروم می‌شود.
امام جمعه کاشان افزود: 200 دانشگاه آمریکا بیدار شدند و پرچم فلسطین بالا می‌رود و آمریکایی‌ها در مقابل کنگره تجمع و تجارت کردند در حالی که سال 90 رهبری فرموند آن روزی که بیشترین گرفتاری منشاء گرفته از صهیونیست بین‌الملل است و زمانی که مردم اروپا و آمریکا آن را بفهمند جهنمی برای آنان به وجود می‌آید که هیچ راهی خلاصی از آن وجود ندارد.
مجلس و دولت با همدلی کار را پیش ببرند
حجت‌الاسلام علی اصغر عقیلی در خطبه‌های نماز جمعه بادرود ضمن گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال 1358، اظهار داشت: امام خمینی(ره) توصیه می‌کردند که ائمه جمعه باید مردم را به وحدت دعوت و از تفرقه بر حذر دارند و مردم را به پشتیبانی از ارگان‌های نظام و نهادهای انقلابی تشویق کنند، نماز جمعه متعلق به مردم است و برای خدا برگزار می‌شود.
امام جمعه بادرود با اشاره به تاکید رئیس جمهور منتخب مبنی بر استفاده از ظرفیت کارشناسان و توجه اساسی به فرمایشات رهبری گفت: بر اساس همین نگاه لزوم رجوع به فرامین رهبری در تعیین مصادیق انتخاب کابینه دولت احساس می‌شود.
عقیلی تاکید کرد: تدین، امانت‌داری، پاکدستی، برخورداری از نگرش ملی، مرزبندی با دشمن از مصادیق تعیین هیأت دولت است؛ رئیس جمهور منتخب مورد تأیید رهبر انقلاب از مشروعیت دینی و سیاسی برخوردار است و وزرای پیشنهادی رئیس جمهور باید از نمایندگان مجلس که نمایندگان مردم هستند رأی اعتماد بگیرند و این به معنای اوج مردم سالاری است، مجلس و دولت برای خدمت به مردم باید منافع ملی را بر منافع جناحی مقدم کنند و با همدلی و تعامل کار را پیش ببرند.
وی با اشاره سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد در سال 67 گفت: عملیات مرصاد، پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران، در سال 1367 و در پاسخ به عملیات فروغ جاویدان که توسط نیروهای منافقین مستقر در عراق، طراحی و اجرا و از پشتیبانی کامل دولت وقت عراق برخوردار بود، صورت گرفت و با هدف فتح تهران، طی یک برنامه زمانبندی شده 33 ساعته، طراحی شده بود که در این نبرد فرماندهی سازمان منافقین به عهده مسعود رجوی بود که بعد از چند روز درگیری با پیروزی رزمندگان اسلام، به پایان رسید.
دولت و مجلس کشور را رو به سعادت ببرند
حجت‌الاسلام حسن دهشیری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع اردستان با اشاره به روز پنجم مرداد روز اولین اقامه نماز جمعه بعد از انقلاب اظهار داشت: به جز نمازهای واجب تنها یک نماز است که در قرآن سوره‌ای به نام آن وجود دارد و آن جمعه است که بخش زیادی از آن مربوط به نماز جمعه است و تنها نماز واجب است که باید به جماعت برگزار شود و به جز آن دیگر نماز جماعت واجبی نداریم و نماز جمعه در عصر معصوم واجب است.
وی افزود: نماز جمعه باید شکوه و عظمت جمعه در آن مشخص باشد به همین جهت در فاصله یک فرسخی نمی‌توان دو نماز برگزار کرد و نماز دوم باطل است چون شکوه و هیمنه جمعیتی نماز را می‌شکند و تا شعاع دو فرسخی واجب است که همه شرکت کنند و این نماز جمعه با این عظمتی که دارد با حکم امام معصوم مجاز است تا دیگران آن را اقامه کنند و در عصر غیبت با حکم ولی فقیه که ما رهر انقلاب را جانشین امام زمان و نایب عام آن بزرگوار می‌دانیم.
امام جمعه اردستان گفت: نماز جمعه همواره مورد توجه دوست و دشمن بوده است و دوستان به عنوان انجام وظیفه و عظمت بخشی و شکوه آفرینی بیشتر در جهت مومنان وحدت مومنان و تذکراتی را گرفته و با اخبار روز آشنا شدند و دشمنان چشم دوخته بودند که این نماز جمعه تضعیف و یا معدوم شود و در عصر خودمان هم شاهد بوده‌ایم که بیشترین اخباری را که بازتاب پیدا می‌کرد در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها بود که خبرها دست اول انتشار پیدا می‌کرد.
وی خاطرنشان کرد: دشمن توجه خود را به نماز جمعه دوخته بود و پنج نفر امام جمعه مستقیم توسط منافقان به شهادت رسیده‌اند و چرا دشمنان این‌ها را هدف قرار دادن به جهت اینکه نقشی که در گویش حقیقت نماز جمعه داشتند و بمب منفجر کردن و تعداد زیادی را در تهران به شهادت رساندند و عده زیادی را هم مجروح کردند به خاطر نقشی که نماز جمعه دارد وگرنه نماز جمعه اگر بی‌جان باشد و تاثیر نداشته باشد انقدر تبلیغ علیه آن انجام نخواهد شد.
دهشیری گفت: دشمن نسبت به نماز جمعه بی‌مهری می‌کند و هرجا را که دشمن کوبید بدانید که نیروهای خودی هستند و نماز جمعه نقش دارد و دشمن مردم را از آن باز می‌دارد و هر گامی که به سمت نماز جمعه برداشته می‌شود آن گام بر جهنم و آتش دوزخ حرام می‌شود و ثواب حج عمره برای نمازگزار جمعه نوشته می‌شود و کسی که سه هفته متوالی بدون عذر نماز جمعه را ترک کند مهر نفاق بر دل او می‌خورد و هیچ بیان حقیقت گویی در آن نفوذ نخواهد کرد.
امام جمعه اردستان با بیان اینکه بعضی‌ها نماز جمعه را تحریم و تضعیف می‌کنند و در آن شرکت نمی‌کنند، افزود: رهبر انقلاب اسلامی در جمع مجلسیان که رئیس جمهور منتخب هم حضور داشت مطالب خیلی خوبی را عنوان کردند و برجسته‌ترین فراز فرمایشات ایشان عبارت است از تعامل مجلس دوازدهم با دولت چهاردهم و گزینش افرادی است که باید در میدان باشند.
وی تصریح کرد: با توجه به سفارشات رهبر انقلاب در خصوص امین، صادق و پاکدست بودن وزرا امید است این سخنان مورد توجه قرار گرفته و دولت و مجلس و در کنارشان قوه قضاییه بتوانند در خدمت مردم به معنی واقعی باشند و کشور را رو به رشد و سعادت ببرند.
دهشیری با اشاره به سالروز عملیات مرصاد افزود: این عملیات موجب شکست منافقین شد که در سال 67 سه عملیات داشتند یکی از آنها عملیات بهار، عملیاتی به نام آفتاب و عملیات بزرگی به نام فروغ جاودان که هر سه عملیات با شکست مواجه شد و آمده بودند تا 33 ساعته از کرمانشاه خودشان را به همدان و قزوین رسانده و سپس به تهران تا همه کارها را تمام کنند و به بانیان خود قول داده بودند اما عملیات مرصاد شکل گرفت و طومار منافقین را در هم پیچید.
امام جمعه اردستان تاکید کرد: امیدواریم عملیات مرصاد درسی باشد برای تمام ستمگران عالم و رسوایی جنایتکاران را شاهد هستیم که در بمباران کردن منازل و زیرساخت‌های غزه که وارد دهمین ماه خود شده است و وقاحت و بی‌شرمی حامیان این جلاد خون آشام در کنگره شان و کف زدن و سوت زدن که آن خبیث را تشویق کردند هر چند آن‌ها که دارای کمی وجدان بودند شرکت نکردن یا کنگره را ترک کردند و این نشان می‌دهد که آن‌ها روزهای آخر عمرشان را می‌گذرانند و به زودی زود نابود خواهند شد و ما هم نفرت خود را از آمریکا و اسرائیل اعلام می‌کنیم.
انتهای پیام/801/