خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۲۰۰هزار متر مربع زمین کشاورزی از ید زمینخواران در«قلعه نو»خارج شد

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 09:41
ری- فرمانده انتظامی ری از رفع تصرف ۲۰۰هزار متر مربع زمین کشاورزی از ید زمینخواران در «قلعه نو» خبر داد و گفت: ارزش زمین‌های رهاسازی شده بیش از یک هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
كشاورزي،زمين،خواران،رهاسازي،تصرف،تجاوز،قضائي

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدقاسم طرهانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای مقابله و مبارزه با پدیده شوم زمین خواری، تحقیقات میدانی و مقابله‌ای با تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت‌وساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی بخش قلعه نو در دستور کار مأموران کلانتری ۲۱۱ این فرماندهی، قرار گرفت.
وی افزود: پس از هماهنگی‌های قضائی و با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان و بخشداری منطقه، زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی، دیوارکشی‌ها و بناهای احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد.
فرمانده انتظامی ری عنوان کرد: در این عملیات بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود، رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.
طرهانی با بیان اینکه ارزش زمین‌های رهاسازی شده که در ید زمین خواران بود را برابر نظر کارشناسان بیش از یک هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در این راستا ۱۱۲ حکم قضائی به اجرا در آمد.
وی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، اظهار کرد: هرگونه تصرف و ساخت‌وسازهای غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.