خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

هدف دوره «بانوی مجاهد» گفتمان سازی هویت زن انقلابی است

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 09:41
اراک- مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: هویت بخشی و گفتمان سازی هویت زن انقلابی در دوره بانوی مجاهد استان مرکزی، مورد توجه ویژه قرار گرفت.
بانوان،دوره،مجاهد،بانوي،گفتمان،هويت،زن،توجه،اسلامي،انقلابي،س ...

به گزارش خبرنگار مهر، سارا طالبی عصر جمعه در آئین اختتامیه دوره سه روزه بانوی مجاهد در استان مرکزی، اظهار کرد: برگزاری دوره «بانوی مجاهد» کمک می‌کند تا بانوان مهارت برقراری گفت‌وگو با مخاطب را به دست آورند.
وی افزود: در این دوره سه روزه، جامعه هدف از میان بانوان جهادگر و طلبه انتخاب شدند و امید است، مرکزی به عنوان نخستین استان کشور بتواند گامی مؤثر در این حوزه بردارد.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمانی جهانی و مورد توجه جوامع متعدد بشری دانست و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین گفتمان‌های انقلاب اسلامی توجه به بانوان است و خوشبختانه این مهم مورد توجه واقع شده است.
طالبی افزود: هویت زن انقلابی در ابعاد مختلف مورد توجه است و با پرداختن به این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را می‌توان برطرف کرد و از این رو در مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی گفتمان سازی هویت مطلوب زن و حرکت در مسیر تربیت زن انقلابی مأموریت اصلی تعریف شده است.‌
وی تاکید کرد: گفتمان زن انقلابی باید بتواند در افق لایه‌های فردی، اجتماعی و خانوادگی جهادگونه عرصه‌های مختلف را فتح کرده و حتی در فضای بین‌الملل اثرگذار باشد.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، ضرورت گفتمان سازی هویت زن انقلابی در جهان را یادآور شد و اضافه کرد: ما در برابر دشمن در جنگ قرار داریم که قصدش زیرسوال بردن این هویت ارزشی است هر چند کم‌کاری هایی نیز در این راستا صورت گرفته است چراکه داشته‌هایمان در عرصه‌های مختلف و واقعیت را به خوبی تبیین و روایت نکرده و مورد حمایت قرار نداده‌ایم.
وی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین ابزارها و محورهای شکل‌دهی گفتمان، گفت‌وگو با مردم است که بر این امر واقف هستیم که ایجاد توانمندی بین بانوان مستلزم ارتقا است و باید توان مهارتی از منظر محتوایی را مدنظر قرار دهیم که از این رو، برگزاری دوره بانوی مجاهد در این سازمان تعریف و به مرحله اجرا رسید.
طالبی گفت: نگاه اسلام ناب در این دوره از اهمیت بسیار برخوردار است و در واقع جهاد نرم بانوان، قادر است جهاد سخت آقایان و مردان را رقم زند و چنانچه جهاد نرم زنانه ضعیف باشد، به هر میزان آقایان تلاش کنند نمی‌توانند نتیجه مطلوب را ایجاد کنند.
مدیر مرکز راهبری و هماهنگی امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری دوره بانوی مجاهد در مرکزی برای نخستین بار در کشور، تاکید کرد: هویت بخشی و گفتمان سازی هویت زن انقلابی در برگزاری دوره آموزشی بانوی مجاهد در مرکزی مورد توجه ویژه است.
طالبی، ضرورت توجه و اهمیت بخشی به تحقق جهاد تبیین از سوی بانوان در جامعه را مورد تأکید قرارداد و گفت: دوره «بانوی مجاهد» به‌گونه‌ای طراحی شده است که از نظر محتوایی، الگو و فهم الگوی دقیق را رقم زده و از لحاظ روشمندی بتوان از چارچوب همین فهم با مردم گفت‌وگو کرد.