خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

سرعین ۱۹ واحد مرغداری فعال دارد

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 13:35
سرعین - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: شهرستان گردشگری سرعین ۱۹ واحد تولید مرغداری گوشتی، مادر گوشتی و تخمگذار دارد.
واحد،قطعه،ظرفيت،توليد،گوشتي،مرغ،سرعين

منصور رستم نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در بازدیدی که از فارم سه مرغ مادر گوشتی سرعین داشتیم به فعالیت این مجموعه در تولید جوجه یکروزه سرکشی کرده که ظرفیتی معادل ۱۳۰ هزار قطعه دارد.
وی خاطرنشان کرد: این واحد ۳۰ اردیبهشت ماه امسال در زمینی به مساحت ۲۴ هزار و ۳۷۱ مترمربع به بهره برداری رسید تا به ظرفیت تولید مرغ مادر گوشتی استان کمکی شایان شود.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل میزان سرمایه گذاری در این پروژه را ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اشتغالزایی مستقیم در این واحد بیش از ۸۰ نفر بوده تا جوانان بیکار منطقه وارد چرخه اشتغال شوند.
رستم نژاد تعداد جوجه تولیدی در هر دوره را در این واحد ۲۰ میلیون قطعه اعلام و تصریح کرد: این ظرفیت در فازهای بعدی قابل افزایش است.
وی افزود: تعداد واحدهای مرغداری گوشتی فعال در شهرستان سرعین ۱۴ واحد و به ظرفیت ۲۸۰ هزار قطعه با تولید سالانه گوشت سفید ۳ هزار تنی است.
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: مرغ مادر گوشتی فعال در شهرستان سرعین با هدف تأمین نیاز بازار ۴ واحد تولیدی به ظرفیت ۲۸۴ هزار قطعه است.
رستم نژاد گفت: در این چهار واحد تولید جوجه یکروزه انجام می‌شود که در هر دوره پرورش به تعداد ۴۲ میلیون قطعه است.
وی تعداد واحد تخمگذار این شهرستان را یک واحد فعال به ظرفیت ۷۲ هزار قطعه اعلام و اظهار کرد: تولید این واحد در هر دوره یک هزار و ۵۰۰ تن تخم مرغ خوراکی است.