خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

آغاز روز اول بازی‌ها باصعود دختر ۲۱ ساله قایقرانی/حذف یک شمشیرباز

مهر | ورزشی | شنبه، 06 مرداد 1403 - 13:46
اولین روز رسمی سی و سومین دوره بازی های المپیک با رقابت نمایندگان ایران در رشته های مختلف همراه است.
ايران،قايقراني،مصاف،مسابقات،رقابت،روز،فتوحي،شمشيربازي

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به پاریس، سی و سومین دوره بازی های المپیک که شامگاه جمعه با برگزاری مراسم افتتاحیه به صورت رسمی در پاریس آغاز به کار کرد، از امروز (شنبه ۶ مرداد) با برگزاری رقابت ورزشکاران در رشته های مختلف پیگیری شد.
در این روز از بازی ها نمایندگان ایران در رشته های قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک، تیراندازی به مصاف حریفان شان رفته و این نتایج را برای کاروان ورزش ایران رقم زدند:
حذف فتوحی در جدول ۶۴ نفره
در روز نخست مسابقات شمشیربازی و در دیدارهای انفرادی اسلحه سابر، محمد فتوحی به عنوان اولین نماینده ایران به مصاف «جبران زئآ» از مکزیک رفت اما با متحمل شدن شکست ۱۵ به ۱۳ از صعود بازماند.
صعود دختر ۲۱ ساله قایقرانی
در نخستین روز رقابت های قایقرانی، مسابقات روئینگ برگزار شد.
در این بخش فاطمه مجلل قایقران جوان ۲۱ ساله ایران در مرحله مقدماتی ماده تک نفره سنگین وزن زنان در گروه اول به مصاف قایقرانانی از کشورهای اوگاندا، آفریقای‌جنوبی، اسپانیا، استرالیا و نیکاراگوئه رفت.
وی در پایان این مسابقه با رکورد ۸ دقیقه و یک ثانیه و ۳۰ صدم به عنوان قایق چهارم از خط پایان عبور کرد تا فردا در ادامه مسابقات برای رسیدن به فینال بازیها در مرحله شانس مجدد به رقابت بپردازد.