خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

۳۵ درصد بهای گندمکاران به حساب آنان واریز شده است

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 13:46
اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: از آغاز خرید تضمینی گندم کشاورزان تاکنون ۳۵ درصد بهای گندمکاران به حسابشان واریز شده است.
گندم،استان،توليد،اردبيل،تن،اژدري،كشاورزان،كشاورزي

نوبخت اژدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این پرداختی‌ها به صورت روزانه انجام می‌شود تا ناراحتی و گله مندی کشاورزان و گندمکاران به حداقل برسد.
وی با اشاره به وضعیت مطلوب کشت و زرع گندم در کنار سایر محصولات کشاورزی در سطح استان خاطرنشان کرد: از ۶۱۷ هزار هکتار سطح زیرکشت استان ۴۷ درصد به کشت گندم اختصاص یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب تولید مطلوب و کیفی را در محصول گندم و سایر محصولات زراعی و باغی شاهدیم که پیش بینی می‌کنیم میزان تولید تا ۵۷۰ هزار تن افزایش پیدا کند.
اژدری به کیل گیری گندم در دشت اردبیل اشاره کرد و گفت: متوسط تولید در اراضی آبی ۴ تن و ۷۸۰ کیلوگرم است و در اراضی دیم این میزان تولید یک تن و ۱۷۳ کیلوگرم اعلام شد.
وی بیان کرد: با اتمام کار خرید تضمینی گندم در شمال استان اردبیل در روزهای گذشته خرید در مرکز استان آغاز شده و به تدریج به جنوب استان خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: میزان تولید گندم تاکنون از ۲۶۰ هزار تن فراتر رفته و ادامه این روند را تا آخر شهریورماه شاهد خواهیم بود.
اژدری اظهار کرد: مجموع بهای گندم خریداری شده براساس پیش بینی‌های اولیه به رقم ۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان می‌رسد که ۳۴ درصد این رقم تاکنون به حساب کشاورزان واریز شده است.
وی ادامه داد: براساس زمان تحویل محصول تسویه حساب کشاورزان از سوی بانک عامل انجام می‌شود که امیدواریم به این روند سرعت بیشتری داده شود.