سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

ثبت بیش از ۱۳۶۰ تماس مزاحم با آتش نشانی گرگان

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 13:46
گرگان- رییس سازمان آتش نشانی گرگان گفت: طی یک ماه گذشته ۱۳۶۳ تماس مزاحم در سامانه ۱۲۵ به ثبت رسیده است.
تماس،اشتباهي،ايمني،نشاني،برق

به گزارش خبرنگار مهر، موسی‌الرضا صفری صبح شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طی تیرماه سال‌جاری ۶ هزار و ۵۰۰ تماس با مرکز فوریت‌های آتش نشانی شهرداری گرگان به ثبت رسیده است.
وی افزود: طی این مدت تعداد ۱۳۶۳ مورد ایجاد مزاحمت، ۲۴۹۰ مورد تماس اشتباهی، ۱۲۴۱ مورد تماس در زمینه مشاوره ایمنی و یک هزار مورد تماس متفرقه بوده است.
صفری بیان کرد: متأسفانه اکثر تماس‌های مزاحمی با سامانه ۱۲۵ به دلیل دسترسی کودکان و شماره‌گیری این اعداد بر روی تلفن بوده و گاهاً نوجوانان اوقات فراغت خود را با تماس با شماره ۱۲۵ سپری می‌کنند و خود علتی بر تکرار مزاحمت‌ها است.
وی در خصوص آمار بالای تماس‌های اشتباهی هم اظهار کرد: تماس با سامانه ۱۲۵ در زمان قطع برق و آب برای باخبر شدن از علت قطع برق و آب و زمان اتصال مجدد و یا اطلاع از شماره اداره برق، آب و غیره از اصلی‌ترین علت بالا رفتن آمار تماس‌های اشتباهی است.
رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: مشاوره ایمنی و آموزش نکات ایمنی ۱۲۴۱ مورد به صورت تلفنی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی انجام شده است.