خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

اردبیل ۱۲ درصد جوجه یکروزه کشور را تولید می‌کند

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 14:06
سرعین - معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در حال حاضر ۱۲ درصد جوجه یکروزه کشور را تولید و تأمین می‌کند.
توليد،استان،يكروزه،جوجه،ظرفيت،سرعين،اردبيل،مرغ

به گزارش خبرنگار مهر، منصور رستم نژاد پیش از ظهر شنبه در بازدید از واحد مرغ مادر گوشتی در سرعین اظهار کرد: استان اردبیل در بخش تولید محصولات دام و طیور جزو استان‌های پیشرو کشور است که توانسته هم در تولید و هم عرضه گوشت قرمز و سفید نقش مهم و ممتازی را ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری بخش خصوصی استان اردبیل در راه اندازی واحدهای مرغ مادر گوشتی و تولید جوجه یکروزه نقش پیشتاز و پیشروی را داشته به طوری که هم اکنون در این استان ۴۸ مزرعه مرغ مادر سالانه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه را تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با ظرفیت ایجاد شده و همچنین سرمایه گذاری‌هایی که در حال انجام است استان اردبیل توان تولید ۱۲ درصد از جوجه یکروزه کشور را دارد و در سرعین نیز مجموعه‌ای به ظرفیت ۲۰ میلیون قطعه تولید جوجه یکروزه در مراحل نهایی تکمیل و افتتاح قرار گرفته است.
رستم نژاد میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی را در فارم سه مرغ مادر گوشتی سرعین ۱۶۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این واحد ظرفیت اشتغال ۸۰ نفر را دارد و قطعاً با راه اندازی آن شرایط مطلوبی را در تولید و عرضه جوجه یکروزه و پرورش آن در سطح استان شاهد خواهیم بود.
وی افزود: شهر سرعین در کنار ظرفیت گردشگری دارای ظرفیت بی نظیر تولید و حمایت از فعالان این بخش است که سعی می‌کنند در ارتقای امنیت غذایی گام‌های مؤثری را بردارند.