خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

استقرار کانکس‌های پایگاه‌های موقت اورژانس پیش بیمارستانی در شلمچه

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 15:30
خرمشهر-مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین گفت:کانکس‌های پایگاه های موقت اورژانس پیش بیمارستانی به منظور پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین در شلمچه مستقر شدند.
زائران،گرمازدگي،شلمچه،پايانه،مرزي،درماني،پزشكي،اباعبدالله،ال ...

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر افشین دریانبرد پیش از ظهر امروز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از جانمایی و نقطه‌زنی پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در مرز شلمچه، از تعداد کانکس‌های موقت پیش بینی شده، چهار پایگاه موقت برای پوشش و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) در محل‌های ۲ هکتاری، محوطه ورودی پایانه مسافربری شلمچه، نقطه صفر مرزی جنب هنگ مرزی و منطقه ۸ هکتاری و بارانداز پایانه شلمچه با همکاری و هماهنگی مدیر امور پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان مستقر شدند.
وی در بازدید از استقرار کانکس‌ها در مرز شلمچه افزود: گرمای هوا، امسال یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش‌رو برای زائران خواهد بود و به منظور مقابله با گرما و پیشگیری از گرمازدگی زائران، علاوه بر فضاهای موجود در پایانه مرزی، مواکب و مرکز بهداشتی درمانی و فوریت پزشکی شهید سلیمانی، کانکس‌هایی را نیز تحت عنوان اتاق سرد فراهم کردیم که در روزهای آینده مستقر خواهند شد.
مسئول کمیته بهداشت و درمان قرارگاه ویژه اربعین دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: در صورتی که زائران سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) دچار علائم گرمازدگی شدند، می‌توانند به مراکز درمانی و یا اتاق‌های سرد پیش‌بینی‌شده در مسیرها مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه زائران باید توصیه‌های آموزشی را جدی بگیرند، تصریح کرد: تردد زائران در طول شب، مهم‌ترین نکته در پیشگیری از گرمازدگی است و استفاده از کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و نوشیدن آب کافی همراه با لیموترش، خاکشیر و یا تخم شربتی می‌تواند در افزایش نگهداشت آب در بدن و جلوگیری از گرمازدگی مؤثر باشد.