خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جلوگیری از خاموشی گسترده در گرمای تابستان اهواز

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 15:30
معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: با تشخیص به موقع ایراد در یکی از تجهیزات ترانسفورماتور پست شمال غرب به علت افزایش مصرف و گرمای شدید و تعویض آن در اسرع وقت، از خاموشی گسترده در اغلب مناطق کلانشهر اهواز جلوگیری شد.
برق،خوزستان،پست،مگاولت،ترانسفورماتور،آمپر،نشت،مدار

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی اصغر خدامراد منگری گفت: به دلیل افزایش دمای بی‌سابقه و افزایش مصرف برق، بوشینگ ترانسفورماتور T6 پست 400 به 132 کیلوولت شمال‌غرب به ظرفیت 200 مگاولت آمپر دچار حادثه و نشت روغن شد.
وی با بیان اینکه با توجه به پرباری شبکه برای جلوگیری از حوادث، تجهیزات در فواصل زمانی کوتاه بررسی می‌شوند، افزود: پس از تشخیص به موقع نشت روغن از بوشینگ با برگزاری جلسه اضطراری در محل این پست و استقرار خودروی آتش نشانی در کنار ترانسفورماتور موردنظر برای خاموش کردن آتش‌سوزی احتمالی ترانس، عملیات رفع اشکال آغاز شد.
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: با اقدام جهادی نیروهای عملیاتی در اسرع وقت و بدون اعمال هیچگونه خاموشی به مشترکین و جلوگیری از آسیب به تجهیزات گران‌قیمت شبکه، بوشینگ معیوب به موقع تعویض و هم اکنون وضعیت آن عادی و در مدار است.
خدامراد منگری گفت: با این تشخیص و اقدام سریع از بروز حادثه آتش‌سوزی که ممکن بود به ترانس‌های مجاور نیز سرایت کند و همه ظرفیت 1490 مگاولت آمپر پست را از مدار خارج کند، جلوگیری شد.
شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، مسئولیت تامین و انتقال برق در 2 استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.
انتهای پیام/735