خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

یکشنبه، 18 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

افزایش ۳ درصدی ترافیک جاده ای تیرماه در محورهای خراسان جنوبی

مهر | استان‌ها | شنبه، 06 مرداد 1403 - 15:41
بیرجند-مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی از افزایش ۳ درصدی ترافیک جاده‌ای استان در تیرماه خبر داد.
استان،تردد،راهداري،نقليه،خراسان،جنوبي،بيرجند

به گزارش مهر، اسداله جلال زاده ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای تیر ماه سال جاری ترددهای ثبت‌شده توسط ۸۰ دستگاه تردد شماری استان ۷ میلیون و ۲۰۷ هزار و ۱۲۸ تردد بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل شاهد افزایش ۳ درصدی ترددها در محورهای مواصلاتی استان بوده‌ایم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۵ میلیون و ۶۲۳ هزار و ۴۶۴ تردد مربوط به وسایل نقلیه سبک و تعداد ۱ میلیون و ۵۸۳ هزار و ۶۶۴ تردد نیز به وسایل نقلیه سنگین تعلق داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: در مدت‌زمان مذکور تعداد ۶۰۶ هزار و ۳۴۰ وسیله نقلیه وارد استان و ۵۸۶ هزار و ۹۷۵ وسیله نقلیه نیز از استان خارج شدند که شاهد افزایش ۳ درصدی تردد بین استانی از محورهای استان خراسان جنوبی نسبت به بازه مشابه سال گذشته بوده‌ایم.
جلال زاده یادآور شد: بیشترین تردد استان در محورهای بیرجند – قاین، بیرجند – سربیشه و بیرجند – خوسف بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی در ادامه بیان داشت: طی این مدت ۵ هزار و ۲۶۱ تماس با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان صورت گرفته و پاسخ داده شده است.
جلال زاده همچنین با اشاره به اینکه اکیپ‌های راهداری به‌صورت مستمر مشغول به خدمت‌رسانی در طول راه‌های استان هستند، یادآور شد: از هم‌وطنان عزیز درخواست می‌شود جهت حفظ سلامت خود و همراهان، نکات ایمنی سفر با خودروهای شخصی را رعایت فرمایند و با سرعت مطمئنه در جاده‌ها تردد کنند.
وی افزود: هم استانی‌ها قبل از آغاز سفر برای اطلاع از آخرین وضعیت راه‌ها می‌توانند با تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان تماس حاصل کنند.