خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 26 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کنترل 4 حادثه حریق در 72 ساعت گذشته در استان اصفهان

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 17 شهریور 1403 - 20:12
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از کنترل 4 حادثه حریق در منابع طبیعی و اراضی مرتعی استان در سه روز اخیر خبر داد و گفت: عامل انسانی علت وقوع حوادث اخیر بوده است.
حريق،شهرستان،مراتع،حادثه،كنترل،روستاي،عوامل،طبيعي،افزايش،گذشته

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، از کنترل حادثه حریق مراتع روستای نیسیان واقع در شهرستان اردستان خبر داد و گفت: حوالی روز گذشته گزارشی مبنی بر حادثه حریق در مراتع روستای نیستان واقع در بخش برزواند شهرستان اردستان دریافت کردیم و متاسفانه 8000 متر از مراتع این ناحیه درگیر حریق شده بود که با اقدام به موقع یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان و همکاری عوامل محلی این حادثه کنترل شد.
وی افزود: همزمان با این حادثه 3000 متر از اراضی مرتعی حاشیه جاده در بخش وردشت شهرستان سمیرم نیز درگیر حریق شده بودند که این حادثه هم خوشبختانه کنترل شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: علاوه بر موارد فوق عوامل یگان حفاطت از منابع طبیعی شهرستان خوانسار روز گذشته موفق شدند با اقدام به‌موقع و همکاری عوامل محلی، حریق اراضی باغی واقع در روستای تیدجان این شهرستان را کنترل و از سرایت حریق به مراتع منطقه جلوگیری کنند.
وی خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه هفته گذشته ( مصادف با 15 شهریور ماه) نیز عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فریدن نسبت به کنترل حریق در 2 هکتار از مراتع روستای چهل خانه اقدام کردند.
شیشه‌فروش با بیان اینکه عامل انسانی علت وقوع حوادث اخیر بوده، یادآور شد: متأسفانه در سال جاری به ویژه در روزهای پایانی هفته و فرا رسیدن تعطیلات، وقوع حریق در اراضی طبیعی و مرتعی افزایش یافته است.
وی بیان کرد: به وجود آنکه در روزهای گذشته شاهد کاهش نسبی دما و خنکای صبح‌گاهی بودیم اما همچنان دمای هوا نسبت به وضعیت نرمال در این ماه بین یک تا 2 درجه افزایش داشته و این روند تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: براساس گزارشات کارشناسان و سازمان هواشناسی تابستان امسال، گرم‌ترین تابستان طی سنوات اخیر بود و افزایش دما موجب تشدید شرایط گرد و غبار، ناترازی برق و آب، بروز تنش آبی برای اشجار، باغات و فصای سبز، افزایش حریق در پوَشش‌های گیاهی، مرتعی و جنگلی شد.
انتهای پیام/170