خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 26 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

کنگره ملی 2 هزار شهید کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 17 شهریور 1403 - 20:13
دومین کنگره ملی دو هزار شهید 18 و 19 شهریورماه در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.
استان،كهگيلويه،بويراحمد،شهدا،كنگره،حضور،دعوت،شهيد،دفاع،ملي،ش ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، مسئولان، ورزشکاران، متنفذین و ...
از مردم برای حضور در بزرگترین رخداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد(دومین کنگره ملی دو هزار شهید) در تاریخ 18 و 19 شهریورماه شرکت کنند.
دعوت استاندار برای شرکت در مراسم کنگره 2000 شهید
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای شرکت در مراسم کنگره 2000 شهید استان دعوت کرد.
در پیام سید علی احمدزاده آمده است:
شهیدان عزیز ایران سربلند، پرچمداران نهضت بزرگ معمار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی قدس سره هستند که با خون خود بقاء این انقلاب بی‌بدیل را استمرار بخشیده و با رشادت و جانفشانی خود خواب دشمنان این ملت را بدون تعبیر گذاشتند و اجازه ندادند ذره‌ای از خاک وطن به اشغال متجاوزان درآمده و در راه امنیت و پاسداری از حرم جمهوری اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام مدال پر افتخار مدافعین حرم و حریم و امنیت بر سینه آویختند.
حضرت امام خامنه ای(مدظله‌العالی) حیات این ملت مرهون رشادت‌ها و غیرت جوانمردانی است که با لبیک به ندای رهبر و مولایشان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را با حضور خود قوت بخشیده و مستحکم و نفوذناپذیر نمودند و حسینی و عاشورایی وار در راه حفظ دین و قرآن به تکلیف دینی و انقلابی خود عمل کردند و راه سعادت را با بذل جان خود پیمودند و در جوار حق تعالی حیاتی جاودانه یافتند.
اینک استان کهگیلویه و بویراحمد میزبان کنگره یادمان شهیدانی است که جای‌جای این دیار، هنوز هم منوّر و عطرآگین به حضور آن ستارگان پرفروغ است، دو هزار شهید والامقام مشعل داران هدایت بشریت هستند و دلهای مشتاقان و ارادتمندان را با خود همراه نموده اند و به سوی پروردگار عالمیان رهنمون می‌سازند.
ضمن گرامی‌داشت مقام شامخ شهدای عزیز و سرافراز استان، از عموم مردم شهیدپرور، انقلابی و ولایتمدار و دلدادگان به مکتب ایثار و شهادت استان بویژه مردم غیور و شریف یاسوج دعوت می‌نماید در لبیک به فرامین ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای مدظله‌العالی مبنی بر زنده نگه‌داشتن یاد شهداء؛ در کنگره نهایی 2000 شهید والامقام استان کهگیلویه و بویراحمد که از 17 تا 19 شهریور ماه در دهکده دفاع مقدس واقع در پارک مهرورزی یاسوج برگزار می‌گردد حضوری پرشور، وحدت‌آفرین و دشمن‌شکن داشته و بهجت‌آفرینِ قلوب همه مشتاقان به شهدای عزیز نظام الهی و توحیدی باشند.
تأکید بر حضور باشکوه در کنگره شهدای کهگیلویه‌وبویراحمد
حجت الاسلام والمسلمین علی محمد بزرگواری نماینده ادوار مردم کهگیلویه، چرام، لنده و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یادواره شهدا عاملی مهم برای انتقال ارزش‌ها است، افزود: مردم باید حق شهدا را با مشارکت در یادواره های شهدا ادا کنند.
وی با دعوت از مردم کهگیلویه و بویراحمد برای مشارکت در بزرگترین رویداد فرهنگی استان گفت: برای اینکه به منزلت و مقام شهدا پی ببریم و ارزش جایگاه شهدا را درک کنیم باید به کلام خدا و راهی که شهدا انتخاب کرده‌اند، توجه کنیم و بهترین و والاترین مقام را خداوند به شهدا عنایت کرده و این راه در عالمِ وجود ارزشمندترین راهی بوده که انتخاب می‌شود.
بزرگواری با تأکید بر حضور مردم در یادواره‌ها و اجلاسیه‌های شهدا، یادآور شد: مردم باید حق شهدا را با شرکت در مراسم شهدا ادا کنند.
مردم کهگیلویه‌ و بویراحمد شکوه و عظمتشان را نشان دهند
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با دعوت از مردم برای حضور در اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان گفت: بار دیگر باید شکوه و عظمت و پای‌کار بودن مردم استان کهگیلویه و بویراحمد را به‌صورت عینی به نمایش بگذاریم.
سردار حمید خرم‌دل، خطاب به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همان‌طور که مردم عزیز و گران‌قدر استان کهگیلویه و بویراحمد نیز اطلاع دارند، مردم شریف استان در طول دفاع مقدس حماسه‌های بی‌بدیلی را خلق کردند و طبق آماری که موجود است جزو استان‌هایی هستند که بیشترین حضور رزمندگان را در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند، سرداران و سربازان رشیدی که مجاهدانه در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی جان‌فشانی کردند، رزمندگانی که وظیفه و رسالت خود را تحت لوای ولایت در هشت سال دفاع مقدس به شایستگی به انجام رساندند.
وی ادامه داد: یکی از سنت‌های حسنه‌ای که امروز رواج پیدا کرده است یادواره‌ها و همایش‌هایی است که به‌صورت ملی و استانی در حال برگزاری است، جوانان این نسل برای زنده نگه‌داشتن نام شهدا، سرداران، سربازان، رزمندگان و بسیجی‌هایی که آن حماسه‌ها را خلق کردند به مدت 2 الی 3 سال است که مشغول برگزاری و اجرای کنگره ملی سرداران و سربازان و رزمندگان شهید استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که تا به امروز برنامه‌های بسیار فاخر و ارزشمندی را انجام داده‌اند.
خرم‌دل بیان کرد: کارهای فاخر و ارزشمندی از یادواره‌های محله تا اجلاسیه‌های شهرستانی، تولید فیلم و ...
که در حوزه بحث هنری و دفاع مقدس لازم است صورت‌گرفته است؛ این اجلاسیه و کنگره هجدهم شهریورماه خواهد بود که به‌صورت استانی و ملی در پارک مهرورزی اجرا خواهد شد.
وی در پایان ضمن دعوت از مردم خاطرنشان کرد: بنده دعوت می‌کنم از مردم عزیز و شهیدپرور استان کهگیلویه و بویراحمد که در هجدهم شهریورماه ساعت هشت شب در این مراسم حضور باشکوهی پیدا کرده و بار دیگر شکوه و عظمت و پای‌کار بودن مردم استان را به‌صورت عینی به نمایش بگذاریم، این حضور در واقع نشان از ولایت‌مداری و همراهی مردم عزیزمان با شهدا و طریق شهدا خواهد بود.
رضا دهبانی‌پور، فعال سیاسی و علمی کهگیلویه و بویراحمد از مردم برای حضور پرشور در دومین کنگره ملی شهدای استان دعوت کرد و گفت: کنگره بیش از 2 هزار شهید والامقام استان یک رویداد تاریخی و فرهنگی است.
وی با بیان اینکه شهادت مرگی انتخاب‌ شده بوده که با عشق علاقه آگاهانه برگزیده‌ شده است، خاطرنشان کرد: شهادت اوج کمال انسانی بوده و انسان تمام هستی خود را یک جا نثار معبود خویش می‌کند.
انتهای پیام/