خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 26 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

مولدسازی مکان‌های متروکه مورد توجه تعاونی‌های گردشگری - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 17 شهریور 1403 - 20:13
رئیس اتاق تعاون استان قزوین، گفت: در زمینه گردشگری منطقه الموت شرقی و غربی موقعیت گردشگری خوبی دارند، برای همین منظور مولدسازی مکان های متروکه با هماهنگی اداره اقتصاد دارایی و معاونت اقتصادی استانداری صورت می گیرد.
قزوين،استان،تعاون،اتاق،تعاوني،الموت،زارعي،گردشگري،مسكن،منطقه ...

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، نشست خبری اتاق تعاون استان قزوین امروز با حضورعین الله کشاورز ترک، مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین، روح‌الله زارعی، رئیس اتاق تعاون استان قزوین و اصحاب رسانه استان قزوین امروز در محل سالن جلسات اتاق تعاون استان قزوین برگزار شد.
روح‌الله زارعی زوین در این نشست خبری، اظهار داشت: رسیدگی به شکایت تعاونی‌ها یکی از وظایف اتاق‌های تعاونی است.
اتاق تعاون در رسیدگی به شکایات، نقش دادگاه بدوی را هم انجام می‌دهد و مشکلات تعاونی‌ها باید در مدت سه ماه بررسی و تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در استان قزوین 9 اتحادیه تعاونی‌های مسکن، مصرف، دامداری، حمل و نقل، کشاورزی و مرغداران فعالیت می‌کنند که اعضای آنها توسط اتحادیه‌ها تعیین می‌شوند، همچنین در قزوین حدود 3 هزار تعاونی وجود دارد که از این تعداد حدود 1000 تعاونی فعال هستند.
زارعی با اشاره مهاجرت معکوس مردم قزوین، بیان کرد: در دهه اخیر شاهد مهاجرت مردم به روستاها به عبارتی مهاجرت معکوس هستیم، زیرا سرمایه در روستاها وجود دارد و نیاز نیست که بانک‌ها تسهیلات پرداخت کنند و در دو سال اخیر تعاونی‌های توسعه روستایی در اکثر نقاط استان به ویژه در منطقه طارم، الموت و آوج را ساماندهی کردیم و تعاونی‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است.
رئیس اتاق تعاون استان قزوین با اشاره به نقش‌آفرینی اتاق تعاون استان قزوین در حوزه گردشگری، بیان کرد: در زمینه گردشگری منطقه الموت شرقی و غربی موقعیت گردشگری خوبی دارند، برای همین منظور مولدسازی مکان‌های متروکه با هماهنگی اداره اقتصاد دارایی و معاونت اقتصادی استانداری صورت می‌گیرد تا این مکان‌ها به بحث گردشگری واگذار شود که در این خصوص اولین مورد به روستای کوشک الموت تعلق گرفت و یک مدرسه شبانه روزی متروکه در مسیر دریاچه اوان واقع شده و مولدسازی آن در حال انجام است، همچنین در منطقه الموت نقاط دیگری هم شناسایی شده که با نقش آفرینی اتاق تعاون استان قزوین، شاهد افزایش گردشگر در منطقه الموت هستیم.
وی با اشاره به زمین‌های تعاونی مسکن کارکنان لشکر 16 زرهی قزوین، تصریح کرد: تعاونی مسکن ارتش 16 زرهی قزوین مشکلاتی داشت که بررسی شد و هفته گذشته یک جلسه با حضور امیر شفیعی، فرمانده لشکر 16 زرهی برگزار شد و شورای برنامه‌ریزی استان مشکلات را حل کرد و باید با بنیاد مسکن توافق کنند و به نتیجه برسند، زیرا زمین آنها وارد محدوده شده است.
زارعی در پایان یادآور شد: اتاق تعاون استان قزوین در دهه هفتاد تاسیس شد و به موجب قانون اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در سال 1393، امور اجرایی بخش تعاون به اتاق‌های تعاون سپرده شد.
انتهای پیام/