خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 26 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

جذب 440 میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی‌های کاشان - تسنیم

تسنیم | استان‌ها | شنبه، 17 شهریور 1403 - 20:35
رئیس اداره تعاون کاشان از جذب 440 میلیارد ریال تسهیلات برای تعاونی های کاشان خبر داد.
تعاوني،كاشان،شهرستان،شركت،تاسيس،تعاون،رفاه

حسن اربابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن گرامیداشت هفته تعاون با بیان اینکه 82 هزار نفر از مردم کاشان عضو تعاونی‌ها و یا در تعاونی‌ها مسئولیت دارند، اظهار داشت: اولین تعاونی در انگلیس ایجاد شد و یک اتحادیه بین‌المللی نیز در حوزه تعاونی وجود دارد و در ایران نیز اولین شرکت تعاونی در 1314 تاسیس شد.
وی با بیان اینکه اولین تعاونی در کاشان سال 1332 تاسیس شد و تاکنون نیز فعال است، افزود: قبل انقلاب 17 تعاونی در کاشان تاسیس شده در حالی که بعد از انقلاب تاکنون بیش از یک هزار شرکت تعاونی در شهرستان کاشان تاسیس و فعال هستند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان کاشان با بیان اینکه در شهرستان کاشان با بیان اینکه 366 شرکت تعاونی با 82 هزار عضو و پنج هزار فرصت شغلی در این شهرستان فعال هستند، خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته تاکنون 14 شرکت تعاونی جدید ثبت و تاسیس شده است.
وی با بیان اینکه این تعاونی شرکت تعاونی‌های جدید باعث 485 نفر عضو جدید تاسیس و 264 فرصت شغلی جدید در شهرستان کاشان ایجاد کردند، گفت: برای تاسیس این شرکت‌ تعاونی‌های جدید در شهرستان کاشان 43 میلیارد ریال هزینه شده است.
اربابی ضمن اشاره به اقدامات و خدمات صورت گرفته برای شرکت‌‌های تعاونی در شهرستان کاشان توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان تصریح کرد: طی سنوات گذشته تسهیلات برای شرکت تعاونی‌ها به صورت ویژه در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای 10 شرکت تعاونی 44 میلیارد تومان تسهیلات جذب شده است، تاکید کرد: در سال جاری به مناسبت هفته تعاون 10 طرح افتتاحی با سرمایه‌گذاری 98 میلیارد تومان و 132 نفر اشتغالزایی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از راه‌های موثر در تحقق شعار سال حضور پررنگ در شرکت‌های تعاونی است، افزود: یکی از اهداف ایجاد شرکت تعاونی مسکن کارگری بوده است و این موضوع محقق شده است و امیدواریم با اقدامات صورت گرفته نتیجه آن را شاهد باشیم.
انتهای پیام/801/