خبیر‌نیوز | خلاصه خبر

دوشنبه، 26 شهریور 1403
سامانه هوشمند خبیر‌نیوز با استفاده از آخرین فناوری‌های هوش مصنوعی، اخبار را برای شما خلاصه می‌نماید. وقت شما برای ما گران‌بهاست.

نیرو گرفته از موتور جستجوی دانش‌بنیان شریف (اولین موتور جستجوی مفهومی ایران):

برخورد قضائی با ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ها

مهر | استان‌ها | یکشنبه، 18 شهریور 1403 - 02:35
خرم‌آباد - مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان از برخورد قضائی با ریختن نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌های این استان خبر داد.
حريم،حبس،ماه،مرتكبان،امرايي،راهداري

به گزارش خبرگزاری مهر، عارف امرایی در سخنانی، اظهار داشت: ریختن هرگونه زباله، نخاله و مصالح ساختمانی در حریم جاده‌ها علاوه بر جریمه نقدی یک ماه تا دو سال حبس به دنبال دارد.
وی گفت: بر اساس ماده هفت لایحه قانون ایمنی راه‌ها، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن‌موتور و نظایر آن، نصب و استقرار تابلو یا هر شیء دیگر در راه‌ها و حریم قانونی جاده‌ها و همچنین هر گونه عملیاتی که موجب اخلال در تردد وسایل نقلیه می‌شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع و جرم محسوب شده است.
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان، ادامه داد: طبق قانون، مرتکبان جرایم بالا علاوه بر جبران خسارت وارده به حبس از سه ماه تا دو سال محکوم و چنانچه تخریبی صورت نگرفته باشد، مرتکب یا مرتکبان حسب مورد موظف به رفع موانع و رفع تجاوز و جبران خسارت وارده به یک تا شش ماه حبس یا به پرداخت جزای نقدی از ۵۰۰ هزار تا ۵ میلیون ریال محکوم خواهند شد.
امرایی، بیان کرد: ایجاد راه دسترسی به حریم و گذرگاه مناسب درختکاری و عبوردادن تأسیسات از عرض راه و نصب تابلو در حریم آنها فقط با اجازه اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان امکان‌پذیر است.